fredag 18 juni 2010

Fotboll, fotboll, fotboll och lite kalas!!

Tisdag Fotbollsträning, Onsdag Fotbollsmatch, Torsdag Fotbollsträning…….Ja så har veckan sett ut för oss…….Klara och Alma har tränat och Klara spelade Match i Onsdags! Borta mot Tunabro! tyvärr blev det stryk med 2-1 men det är Lärpengar det med! Men tjejerna kämpad så bra så de va minsann värda oavgjort i alla fall men så blev det inte! Men ingen verkade Deppa för det……. På vägen hem svängde vi in i Gustafs och Kollade på mitt Gamla gäng som spelade hemma mot BK30, vi kom lagom till andra halvlek….och missade så klart alla mål som gjordes i matchen…..Gustafs vann med 3-1 och jag är stolt över att kliva in på Morbyvallen! Vilken underbart fin läktare de har byggt! Underbart vacker för att vara en Läktare!!

Alma 8 035

Igår efter tjejernas träning så svängde vi till Långshyttan och kollade på LAIK-Husby! Derby på hög nivå…..eller låg……Jösses va det small både här och där…..i alla närkamper satt man som på nålar! Skulle någon bli alvarligt skadad? Nä som tur var blev det inte så….. Tycker det är läskigt när Killar spelar……i alla fall när de inte är så himla bra…..utan sparkar på nästan allt som rör sig……Hualigen säger jag bara! Men alla gick av plan för egen maskin och 1-1 va nog bäst!!

Själv har jag sprungit 5an på stadsberget Tisdag och Torsdag när Tjejerna Tränat! Det känns faktiskt helt Ok……ja nu hör det ju till saken att jag aldrig är eller kommer att bli någon löpare direkt….men om jag gör så gott jag kan så gör jag det bra! Jag kan bara bli bättre som sagt……

Alma 8 036

Idag Äntligen kom Almas kompisar hem hit på Kalas! Som hon längtat! Hamburgare, Tårta och skattjakt……och massa Lek!! Och alla va nöjda och Glada när de åkte hem! riktigt Lyckat med andra ord!!

Nu blir det kväll och gnäll för min del! Lördags jobb i Morgon och sedan en Vända till Säterdalen med Ryggsäck på ryggen och lite goa Bacardi Razz i den…… Kul ska det bli!!

Inga kommentarer: