torsdag 24 juni 2010

Sommarvärme…….

Den här veckan har varit lika körig som förra veckan…..men så kan det vara! I Tisdags så ringde min Chef som jag hade när jag var yngre och frågade om jag kunde tänka mig att hjälpa honom lite i Säterdalen….tänkte ett tag och ringde Magnus och bad om hjälp! Vi fick hjälp av Sibban med att hämta hem Klara från Fotbolls träning så jag kunde hjälpa till! Roligt! Kändes som om att jag nyss stod i Sätergrillen och serverade Kulglass och korv med bröd! Fast det va ca17 år sedan…..Fick förfrågan om att hjälpa till på lördag också…….Hm…lite sugen blev jag allt……Vi får se vad det ska bli…….

Midsommar 09 016

Igår hade Magnus hand om Juniorträningen här i byn och jag åkte och investerade i ett par nya Jeans…….har länge suktat efter dem och nu hade jag sparat ihop pengar så det räckte! Sålt Taggtråds hjärtan så jag fick ett par jeans Inte illa va? Sedan tog jag mig en löptur på ca 40 minuter! Känns skönt! Det går rätt trögt att springa men jag gör det i alla fall! Måste vara bättre än att inte röra sig!! Har dessutom fortsatt att gå på Mornarna! Galet men skönt! Det är lite kyligt på Mornarna men det är skönt!!

Midsommar 09 053

Idag har det nog varit världens längsta dag på jobbet…….Trodde verkligen aldrig att den skulle ta slut…….Men nu är den äntligen slut!! I alla fall arbetsdagen! På väg hem Ringde Klara och berättade att De hade fått en Pool av Pappa! Helt överlycklig…..det va en lite större pool men ändå ingen jätte!  Perfekt att kunna doppa sig i när man är här hemma!! Nu sitter jag i soffan och bara softar……ska snart ta och bädda husvagnen……Tjejerna skall få ta med sig den till Bodegan i morgon! Ja för då ska vi dit på den årliga Festen och då vill man ju som vuxen inte gå hem bara för att Barnen ska sova! Nu laddar vi för Midsommar och hoppas på att det blir varmt och skönt!!

Midsommar 09 055

Ha det gött i helgen alla!

Inga kommentarer: