söndag 27 juni 2010

Midsommar……

Vilken helg…..Den har innehållit nästan allt!!

Den började enligt tradition med Jordgubbsfrukost i Fredags! sen softade vi och gick mest runt och pysslade innan Mormor, Sibban och Morbror Anders kom hit på Besök!! Grillat låg på grillen och vi åt och bara mådde bra! Kladdkakan till efterrätt va sjukt kladdig….Precis som Magnus vill ha den! När Matgästerna lämnat oss slöade vi lite i soffan innan det blev dags att dra över mot Bodegan där festen snabbt drog igång! Lika skoj som vanligt och Klara och Alma skötte baren med bravur! Att de inte hunnit äta innan vi kom gjorde inte så mycket……vi hjälpte dem att äta lite vi med…..Några ölar och cidrar intogs innan det blev dags för ytterligare en efterrätt! Ulrica hade massa jordgubbar och jag min super smaskiga Fru Jönsson kaka……Vi åt ännu mer och bara mådde bra! Barnen lade sig sedan i Husvagnen som vi dragit över…..De somnade gott vid halv elva och de vuxna kunde fortsätta ha det bra……Det va tidvis riktig kärleksfull stämning i Bodegan….

DSC00877

Efter 3 så var det dags att gå hem och vila upp sig lite, i lagom form och barnen tyckte det va knasigt att få gå hem mitt på morgonen i bara pyjamasarna!

Vi tog en skön sovmorgon och åt Frukost vid Halv tolv!! Hur skönt som helst! Och det bästa var nästan att vi dagen innan fått höra av barnen att de absolut INTE vill på någon Majstångsresning……Ok vi stannar väl hemma och tar det lugnt då……Inga problem med det faktiskt även om jag tycker att Majstångsresningen på Byggdegården är en mysig tillställning men att tvinga iväg barnen känns dumt!! Barnen badade och jag sov på Gräsmattan medans Magnus kollade på Fotboll! En skön dag……Ja jag bakade faktiskt en sats Bullar också så något vettigt gjorde jag allt…… Under eftermiddagen ringde jag Thomas och frågade om han fortfarande behövde min hjälp i Säterdalen……och ja han behövde mig faktiskt!

DSC00896 

Fick en rätt skön arbetsroll……Jag skulle gå runt och kolla så att alla Barer funkade…..Fylla på öl och växla pengar och sånt……Även bistå Thomas vid behov……Ja jag höll reda på hans Tv kamera medans han Fotade…..en väldigt stor och viktig roll…. :-) En skojig kväll med massa roliga och glada människor som avlutades strax innan 7 i morse efter det att vi plockat upp en J-A massa fimpar som folk slängt omkring sig, backarna upp ur dalen och båda parkeringarna såg ut som slagfält men va skinnade rena när jag lämnade dalen och då kan jag säga att de andra hade lite kvar att göra så jag va inte sist på långa vägar!! Ja, ni sova får jag göra i natt…… Sov i alla fall till halv tolv efter det att jag somnade strax efter 8……

DSC00898

Vi drog över till Mormor och Sibban och där har jag solat och sovit ute på verandan medans Barnen lekt och Magnus fyndade i Sibban lada. Den skall nämligen rivas nu så allt ska bort och givetvis fick Magnus lov att se om något var för honom!!

Nu är det kväll och Gnäll kan jag lova!! I morgon blir det en ny arbetsvecka……..en vecka kvar sen har jag ledigt i en sen jobbar jag en sen FYRA härliga Ledigveckor!! Jag längtar!!

Inga kommentarer: