fredag 11 juni 2010

Skolavslutning……

Den hålls varje år upp vid Bygdens Gammelgård…så även i år så klart och som vanligt sken solen allt vad den kunde! Inte alls som idag då det tyvärr är Grått och trist! Stackars studenter……Själv minns jag att det va snö och minus grader på min student….jo för den tog man ju lagom till Jul……sjuk var jag också! Låg med feber hela kvällen så någon fest blev det aldrig……..

Skolavslutning 10 018

Igår så fick vi lyssna på många fina sånger och några fina tal eller tal och tal det är vår “gamla” Präst Ebbe som kommer varje år och berättar något om hur det var när han va liten! I år berättade han hur det var när han lärde sig att cykla! Skön Kille det där! Han har efter sin Präst karriär varit lite “stå uppare” och han är stört skön även där! Hans roll i byggde spelen gör han även med Bravur…..

Skolavslutning 10 038

Almas Frökan Aina går i Pension och tänk att få sluta medans man känner att det fortfarande är skoj…….Hon berättade att hon  haft en helt underbar Klass sitt sista år! Och att alla barnen är så goa! Hon hade skrivit en lite dikt om alla, eller heter det vers, äh det heter nog Poem som Maria Montazami skulle sagt! Alla minns ju hur hon försökte skriva en Poem till sin man……..Ha ha hon är för skön den Hollywood frun!!

Hur som, så här löd Almas Poem….

Alma

Hon är flitig som en Myra

Gillar multiplikation och kan lätt

att 2x2= fyra

Lira boll det är nåt hon gillar

Ibland lirar hon med Sexans Killar!

Skolavslutning 10 037

Klockren om jag får säga det själv! Aina hade träffat rätt på alla barnen! Det säger mycket om hur väl hon lärt känna dem tycker jag!! Så är det i en liten skola med små klasser! Fram för by skolorna helt enkelt!!

Efter att allt var klart så tog vi ett nytt foto från den stora stenen……Det årliga om man säger så……i år kunde till och med Alma Vara snäll och ställa upp sig! Förra året var det ju absolut helt omöjligt! Hemma hoppade tjejerna lite studs matta och jag försökte fånga dem på bild där med…….gick väl så där antar jag!!

Inga kommentarer: