fredag 20 augusti 2010

Fullt ös…

och nästan medvetslös……

Ja så har jag känt mig denna Första arbetsvecka! Men den varade i alla fall bara i Fyra dagar! Men Fyra välfyllda dagar……. I tisdags blev det hem och äta direkt och iväg på Fotbollsträning för Barnen! Löp pass på 5 km för mig……gick sjukt trögt! Men det skall väl märkas att man inte gjort annat än druckit Irich Coffe en hel vecka? Ja, för det var ju ungefär så det var förra veckan i Furuvik!! Ja ja jag tog mig runt…….

DSC00901  

Skorna som hjälper mig runt….. :-)

På Onsdagen var det dags för en målar vända i Uppehallen och Magnus hade målat på bra mycket innan jag kom hem från jobbet! Bra jobbat Gubben! Jag böt av honom och målade klart Taket och en vägg och lite lister!! Nu har vi “bara” halva rummets golvlister och taklisterna en vända kvar!! Ja sen har vi ju det där med Fönsterfoder så klart….He he!!

Furuvik10 040

Snygg bild på mig och Klara….Uppifrån…för då får man inga Dubbelhakor…..

Torsdagen spenderade Barnen  i Skolan……Ja nu börjar allvaret för dem igen…..Döm om min förvåning när jag läser på Magnus Facebook  Inlägg att De hade fått bland annat Glass till Frukost…..Ja ja det är inget som händer ofta hemma hos oss det lovar jag!! Magnus åkte till sin Mor och hjälpte henne med lite fix i lägenheten….men när jag kom hem var han i full färd med att dra om elen uppe! och det blev jätte bra! Så nu har vi till och med lyse i Taket….Coolt va? Medans Pappan pysslade med det så åkte vi andra på Fotboll/Löpning….Ja det blev en 5a idag igen….inga lätta ben idag heller men tills jag får lätta ben är det många kilo kvar……och lär aldrig hända!! Men en sak är säker….arbetsbyxorna måste ha krymp över Semestern och det Gillas inte!!

KRFTA_~1

Just nu laddar vi för Kräftfiske uppe i Svärdsjö hemma hos bästa P! Han bör snart dyka upp och steka Pannkakor som barnen beställt….han skulle ju bara slänga ut Mjärdarna först!! Vi andra kollar på Göta Kanal och ber till vädergudarna om uppehåll!!

Sen blir det kräftskiva hos Prulle och Vickan i morgon!! Efter alla fotbollsmatcher så klart!

En sak jag helt glömt bort att berätta är att Husby har fått en ny storbonde!! Ja för nu har Anders och Isabel fått en pojke som skall heta Albin…Ja han kom ut förra Torsdagen men det har helt fallit bort när jag suttit vid Datorn…..Men vi säger Grattis i Massor från oss och snart kommer vi och tittar på underverket….

Ha det bäst Flodhäst!!

Inga kommentarer: