söndag 22 augusti 2010

Kräfthelg……

Fredagens Kräftfiske blev kanon till slut! Det såg först ut som om att det skulle bli regn men Väder gudarna ville annat! Som tur var! Allt blir ju så mycket roligare om man har bra väder! Fisket då?

Kräftor 10 002 

Jo vi fick ju trots allt upp rätt många….eller många och många ca 40 stycken är inte så många! Dock va det bara 11 som va tillräckligt stor för att de skulle få vara med hem, resten fick krypa tillbaka ut i vattnet och växa på sig lite……

 Kräftor 10 007

Eftersom vi skulle på kräftskiva på lördagen i Svärdsjö så hade vi vår Älskade Husvagn med oss…….och vi sov som vanligt jätte bra i den hemma hos Ps mor och far! Tack K och J för att ni tar emot oss….även om det bär emot för J……jo för vi är ju lite dryga anser han!!

 DSC01066

Klara hade Match i Borlänge och Magnus i Hedemora så vi åkte åt varsitt håll och Fotbollade lite! Klaras lag vann med 2-3 efter en riktigt seg match där Tjejerna verkade ha sommarlov fortfarande…..Magnus lag spelade 1-1 i derbyt mot Hedemora!!

När vi ätit Lunch, jag och Brudarna begav vi oss mot Svärdsjö för att busa lite med Ps hund Bosco…..De kastade lite boll och sedan tvingade de den stackarna att sitta still medans de gömde hans leksak….sen fick han leta på den, han va helt slut efter leken……Men jag tror att han trivdes med lite bus och lek!

 DSC01061

Kärlek…..

Till Kvällen svängde vi över till Prulle och Vickans kräftskiva! Det var i vanlig ordning många glada människor och till och med pappan i huset han dit och få i sig lite Kräftor!! Jag tog ett idag kloktbeslut att vara nykter och hålla mig till Bara LOKA!! Kan verka tråkigt men gud så skönt idag kan jag säga! Fast det blev sent ändå…..fick ju lov att skjutsa hem både den ena och den andra….Snäll som jag är!! Prulles Syster hade fixat lyspinnar åt barnen och en massa annat skoj att leka med och det uppskattades väldans av mina Barn!! Och för att inte glöma Gottepåsarna som snälla Agneta (Prulles mor) fixat i ordning åt alla barn…. Underbara mäniskor helt klart!!

Kräftor 10 031

Idag har vi mest tagit oss hem och packat ur Husvagnen och tvättat lite! Magnus är just nu på Match och jag har kört en liten vända med Snabel draken och skall hänga lite tvätt och sedan åka hem till Hurtbullen i Berga och sno lite Svarta vinbärsblad till min Jos…..kanske en sväng på Fotboll också……

Sen blir det sova sova säng säng i tid i kväll……

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Jag SAKNAR dig, ses vi på träningarna innan Olle?!! Eller en sån hurtbulle som du är behöver ju inte träna nå även fast du fuskat lite på semester;)
STÖRSTA kramarna till världens bästa Anki