söndag 1 augusti 2010

Rivet Tak……

Ja det var ju att tag sen vi rev bort allt skit från väggarna upp i hallen……målade och gjorde fint….eller halv fint i alla fall…. Idag körde vi/jag igång med att riva ner allt från Taket också……Stora hemska jäkla TRETEX skivor i hela taket….Fine men var de tvungna att spika upp allt med en spik på var tionde centimeter…..

sommar 2010 083

Jag och spikarna…..

Jag lovar vi har mer spik i väggarna än trä….Nja kanske inte men ändå jäkligt mycke spik blev det att dra ur idag!! Men nu är det gjort och allt ligger i en fin hög på altan taket….. Och faktiskt så gick det ganska bra med Takskivorna! Jag och Klara hjälptes åt riktigt bra…..Magnus åkte på Fotboll mitt i och kom åter till kvällen och hjälpte till med sista väggen som det va lite väl mycket el på tyckte jag….

sommar 2010 084

Alma hjälper också till……

Medans jag grejade med spikar och tak så roade sig tjejerna med att rita en efterlyst skylt på en för rymd Fransk Tjyv……och sedan Klädde de ut sig till Tjyv och Polis……

sommar 2010 085

Snygga brudarna!!

Nu är det Kväll och Gnäll!!

Inga kommentarer: