onsdag 4 augusti 2010

Ont det gör ont….i kroppen!!

Tänk att det kan vara så jobbigt att ha semester  :-)

I Måndags så tog vi en vända på stan och investerade i lite färg så igår morse ställde jag klockan på 6!! Tio över stod jag med Penseln i högsta hugg……..Målade de två Gavelväggarna och taket! Att måla Taket över Trappen va lite jobbigt men jag hade investerat i ett jätte bra förlängnings skaft till penseln och det va kanon!

sommar 2010 

Tänka Målad Trapp och Gråmålad “list”…..

Det va klart 13.30 och bara paus för Frukost och Lunch! En hink räckte precis….Plankorna som sitter i väggar och tak är ohyvlade och suger i sig riktigt bra av färgen….hoppas det går åt mindre färg vid andra och tredje strykningen…. det kommer nog bli bra när det blir klart!! Samtidigt som jag började att måla så började Magnus ta reda på allt det som jag rev ner från Taket och åkte till tippen med det! Alma och Daniel var duktiga hantlangare!! Klara hjälpte mig att måla…..

sommar 2010 086

Tänk målad taklist, Fönsterfoder och nya elkablar……

Väl hemma från Tippen så började Magnus med Tak och Golv lister…..plus att ha sågade ett stort hål i Taket…..ramlade ner rätt mycket sågspån kan jag lova men tre nya plankor fick bo i taket så nu är det fint igen!! Eftersom vi Budjet renoverar så har vi stulit Taklisten av Sibban och till Golvlist har vi tagit Restplankar från Carporten…..det kommer alltså att bli lite grövre Golvlist….om man nu kan kalla den Golv list…..Men det blir bra det är jag helt säker på…..bara vi får måla lite!!

sommar 2010 087

Som sagt Tänk Fönsterfoder, målad list och ny el……

Klara började sin Höstsäsong med Fotbollen igår och jag fick då så klart köra en 5a på Stadsberget, det gick ganska bra!! Klara avslutade dagen med en Glass på Lappens…..belöning för att hon jobbat så hårt idag!! Jag hoppade faktiskt över glassen…..Duktigt va?

Idag skall vi vila från allt vad renovering heter! Dels är färgen slut och dels är våra kroppar helt slut och dessutom så skall vi börja förbereda Husvagnen för en vecka i Furuvik!! Sen har ju Husby faktiskt derby mot Långshyttan ikväll och det måste vi bara se på!!

Ha en bra dag allihopa!!

Ps. Tänk att man kan få valkar i händerna av att måla…..D.s

 

3 kommentarer:

Annica sa...

Kommer bli jättefint! Jag målar också vitt och grått, sen får barnen välja fondfärg till sina rum. Just nu står det dock stilla....

Anonym sa...

Är så sjukt impad av allt ni företar er och grejar o donar hela tiden!!! O fint o snyggt blir det hela tiden oxå!!!=)
Bra kört med löpningen..nu har jag oxå satt igång att träna=)

Vida sa...

Vilken skillnad.. superfint!!