onsdag 25 augusti 2010

Höst Tecken….

Ja visst måste man leta sådana också, precis som vi letar vårtecken under våren……Har jag då några på G? Jo då…..

Det värsta är väl att Semestern är slut…… något annat är ju att Plommonen börjar bli mogna….i år får vi nästan inga alls tyvärr men bra för Gasmagen!! Ett är väl att skolan börjar och Våra Bruttor har börjat och nya matteböcker och glosor verkar var höstens roligaste i skolan! Ett annat är att jag gör min super duper goa Svartvinbärs jos och den första Satsen är klar och det blev 38 påsar….alltså 38 liter go jos till i vinter!!  Underbart helt klart! Tack för det Magdis och Johan!! Vädret är väl också något som ändras lite under Hösten…..och denna höst är sig lik! Lite Kallare och lite Regnigare……men Friskt!!

DSC01070

Har hunnit med en promenad och två Löp pass på 5 km denna vecka och i Morgon Torsdag så är det Handbollsträning på schemat! Ja jo för Malin har dragit ihop ett gäng lite äldre Hedemora Damer och vi skall delta i årets Södra Dalarnas Handbollscup….Cupen som jag för övrigt skall vara med och vara Funktionär i! Så klart skall även Magnus vara med också! Vi är Hallvärdar i Varsin hall hela helgen! Jag lovar att jag är stel i Kroppen på Fredag!

Magnus han har fått till lite Fönsterfoder och ett Dörrfoder…..och så klart en hemma gjord Fönsterbräda! Så nu skall det Fogas och spacklas lite sen målas!! Duktig Kille det där…..

Nu är det Kväll och Gnäll…..

Inga kommentarer: