lördag 7 augusti 2010

På Plats!!

Ja nu är vi äntligen på Plats i Furuvik…en hel vecka skall vi nu bo i vår älskade Husvagn! En röd och vit skapelse från 87! Den är inte ny och har inte allt Lulllull som det är på nya husvagnar! Men den har det vi vill ha och vi trivs som 17 med den! Fördelen med att ha en lite äldre vagn tycker vi är att man inte behöver vara livrädd för att barnen skall repa någon skåp dörr eller något sånt…..ja för har man en ny så är man ju så himla rädd om den! Inte för att vi inte är rädda om vår vagn men  ni fattar nog vad jag menar……nu är våra barn inga huliganer på det viset heller så det är ju lugnt! Vi vårdar alla vår vagn med hela våra hjärtan!!

I veckan då?

Jo efter  målardagen så tog vi semester och åkte upp till Lugnet och badade hela Torsdagen! Det var skönt….Faktiskt bara min andra dag  vid badet under denna 4 veckors semester (än så länge i alla fall)……. Vi hoppas givetvis på att det blir fler nu under veckan som kommer!

Furuvik10 002

Årets På Plats Bild!!

I går Fredag så lyckades vi faktiskt få till en liten Lugg klippning av Tjejerna hemma hos Bästa Lillan…..Stort tack till henne för det! Alma hade verkligen luggen i ögonen…..förstår inte varför det skall vara så svårt att fixa klipptid i tid!! Pappa Magnus han snickrade vidare på hallen……ja han är nere i Trappen och snickrar nu så nu jäklar händer det grejor…..nu skall det Fogas och målas lite så kommer det att bli så bra så! Och det bästa av allt är att han kan återanvända så mycket spillvirke och annat som blivit över liksom!! Sånt gillar vi!! På kvällningen var det dags för båda brudarna att få gå på kalas! Eller Klara skulle på Tjejkväll hos en klasskamrat och hon blev borta över natten…… Alma hon va på 8 års kalas! Själv tog jag min bästa plocka svarta vinbärs hink och åkte hem till Magdalena, Johan och lilla Alva och fick rensa deras buskar på bär…….så himla gulligt av dem att jag fick göra det! 9 liter bär har jag nu i frysen som bara väntar på att få bli JOS! Och kan ni tänka er…..i år har faktiskt fjolårets Jos tagit slut redan…..Brukar alltid ha någon påse kvar! Men inte i år!! Tur att jag får göra ny nu!!

furuvik09 142

Niclas I Pyjamas Förra året….

Ja så var det ju idag då…..jo vi gick upp i tid och packade och drog….självklart hämtade vi hem Klaras först och fixade med allt! Letade Mobila bredbandet i ca en timme…..GAAAAHHHH va galen jag va innan jag kom på vart det låg! Åkte till och med i förd min rutiga Pyjamas hem till Mormor och letade efter det där…..men det låg ju i min Regnjacka i Husvagnen och bara väntade på att bli hittat! Lunch stopp på IKEA och lite shopping av mat! Och värme Ljus på IKEA så klart…. Med Lukt av Svarta vinbär!

Här på campingen är det rätt Lugnt just nu……men det blir värre framemot Onsdag då Kräftskivan går av stapeln…..Men Morsan och Farsan har kommit likaså Kenneth och Ronkan och Hasse och Margita, så det känns som det ska nu!! Så himla roligt att få träffa alla igen! Vår Gata börjar arta sig riktigt mycke nu!!

Ska strax gå och sova…….men jag är lite nyfiken på en sak…..jag gillar när jag får kommentarer av er som läser…….men nu undrar jag vem som är den anonyme skrivaren…….Jätte roligt att du skrev men vem är du?

Kram på er alla!!

P.s Jag har hunnit med TRE löp pass denna vecka! Dock inga promenader och det ska jag försöka ta tag i igen!! För det känns som 17 runt Midjan att det saknas promenader och det gör mig så förbannad……..Fast man måste väl få njuta lite av sommar och semester också va? D.s

1 kommentar:

AnnaJiii sa...

hahaha...den anonyme är ingen mindre än ANNAJIII ju...trodde att jag hade fyllt i det, men tydligen missat=)

Bra löpt! Jag skulle ha gjort ett pass igår..men latmasken tog över=(

ha en skön semster och njut av att vara lite lediga från allt fix!

Kramar till hela familjen