söndag 19 april 2009

Borta bra men Hemma bäst!!

MM så är det absolut!
Vi kom hem i Fredags efter det att vi åkte när Anton kom hem från skolan!! Gjorde Matstopp i Örebro och en litet snabbt handla mjölk stopp i Hedemora! Behövde ju lite till Tjejernas Picknick som de skulle ha med sig Upp till Bjursås! De hade ju Tävling igår!!

Bjursås och Tävling!!
Eftersom jag gått upp 6 varje dag denna vecka tycker jag att det va ju lika bra att fortsätta i den stilen! Det blev tyvärr ingen promenad men jag fick i alla fall ihop till en rätt ok matsäcks korg med mig upp till Bjurs och det är inte Fy skam det heller! Mumsiga mackor till Mamman men en Tub Mjukost med räkor!! Det va värsta ungkarls mackorna men de va smaskiga!! He he! Tjejerna fick en seriösare Pastasallad!! Tävling började halv elva men det är ju massa förträning och håruppsättningar som skall göras så man måste vara på Plats i Tid!! Det innebär att vi Föräldrar kan sitta på Läktaren och ha det riktigt Trevligt ihop!! Roligt Roligt!!
Alma och Medaljen.......
BusMöte.......
Ja vi har ju en Förrening här hemma i byn som heter Dala Husby nöje och annat Bus!!
Vi började lite lätt för typ 5 år sedan med en Fest med ca 450 gäster......och nu har vi en hel Husby vecka som det ingår en massa aktiviteter för båda stora och små! Hela veckan avslutas med en FEST på Klippan...vår lilla folkpark.....ca 700 gäster kommer och gör oss sällskap! Vi har satt stopp vid 700 för att vi vill att det skall vara lagomt med folk! vi äter Piknic mat ihop och umgås! Dansar till något bra band som spelar bra musik!! Det är sjukt roligt kan jag lova!
Tok Längtar tills i sommar då vi ska årets fest med ett Skumt Tema........Vet inte Riktigt hur jag skall lösa det för min egen del men det ordnar sig!!
Hur som helst så hade vi Möte hos Hedlund igår! Mormor och Sibban var snälla och kom hit och såg efter Barnen! Jag tog och Pimplade i mig lite vin......ja jag vet jag dricker inte vin men F-N man kan ju vara lite Flexibel.......Magnus fick åka hem tidigare och Skicka hem barnvakt så kom jag hem promenerade lite senare! Det blev inte så mycket senare och det va rätt skönt!! Tack Alla Bus vänner för en Go kväll! På Fredag kör vi igen.....hihi! Och jag glömde nästan berätta att vi fick ett Piano.......Tack Hedlunds....vad vi nu ska med det till.....haha!
Oj oj va med Lego det var.......
Söndags sov morgon.....
Ja Magnus gick upp tidigare än mig och Fortsatte att måla på Klaras rum! Nu är det bara den RÖDA väggen kvar! Vi har för övrigt köpt färg till det idag! Jag sov ända till 8! Det tycker jag va super skönt!! Alma och Klara hade visst vaknat tidigare men de städade på Rummet innan de visade sig för oss andra!! Bra jobbat av dem tycker jag! Började med Go Frukost och sedan tog jag och Klara en liten promenad bort till Anita med Två stora Lådor Lego! Lego som Anton inte ville ha kvar utan han Donerade dem till oss....och vi tycker att vi har Lego ändå så vi klarar oss så vi Donerar det vidare till Fritids! Anita blev jätte glad och skulle sätta sig och sortera i lådorna.....Hon gillar för övrigt sådant...plus att möblera om! Det är hennes Förtjus.......som min Farbor skulle ha sagt!
Klara kämpar på med Kärran.......
Efter Promenaden så Monterade vi upp vår Studsmatta och Konstaterade att vi MÅSTE köpa ett nytt skydd som skall sitta runt mattan och skydda fjädrarna!! Vi tvättade lite också....konstigt att man aldrig blir klar med Tvätten!! Haha!
Alma skulle på Kalas i skolan gympasal så hon fick trä på sig Jeans och så valde hon en Gul skjorta och en vit huvtröja till! Hon är ju inte som andra tjejer och skall ha Klänning eller kjol....undra vem hon ärvt det av?? ;-))
Alma Kalas färdig!!
Handling....
Efter Kalaset så drog vi till Coop för att investera i lite mer färg till Klaras rum......och så klart lite matvaror att ha i Kylskåpet.....toa papper blev det så klart också! Vi svängde förbi Farmor i Falun och hämtade hem Volvon som hon lånat medans vi var borta! Med oss hem fick vi Två hyllor som hon tröttnat på! Den ena kommer nog att passa bra på Klaras rum!! Tack Farmor för det! När vi kom hem blev det sängdags för tjejerna och jag glodde lite snabbt på Blocket och hittade en fin Cykel till Alma i Hedemora och Magnus är nu och hämtar den! 500 kronor tycker jag va ett shysst pris! Tycker för övrigt att det är helt att köpa begagnat! Klara fick faktiskt en Fannypåse när vi kom hem i Fredags! Hon ärver kläder efter en Tjej som är något år äldre än henne och Klara tycker det är Jätteroligt att få Kläder efter henne! Hon har även en till Tjej i byn som brukar sticka åt henne någon påse emellanåt!! Det är så bra att ha lite extra kläder och ofta så hinner ju barnen växa ur dem innan de är ut slitna! Eller ja inte alla....Alma hon sliter ut sina kläder......förstår inte hur hon kan få så mycket hål på kläderna! Tack säger jag i vilket fall som helst till Fanny och Matilda som förser Klara med fina arvegods!!
Nu börjar det bli dags att Krypa ner i sängen!!
Kram och Go natt på alla!!



2 kommentarer:

Caroline sa...

Heeej kära underbara du!
Ville bara kika in här vilket jag göra varje vardag men idag tänkte jag lämna en kommentar om att du är bästa, tråkigt att du inte kunde medverka i helgen som var men du verkar ha varit fullbokad ändå:)

Kramkram

Annica sa...

Hej hej!
Vilket låångt inlägg....vad ni hinner med. Jag får ångest!!! Närå..bara lite :)
Kram A