torsdag 23 april 2009

Veckan går så fort nu igen......

Ja det är ju redan Torsdag.......
Veckan har rullat på i sin vanliga ordning......Fast jag har inte varit ute och gått en enda gång! Det svider lite men jag har faktiskt inte haft tid! Magnus har haft det sjukt mycket om kvällarna så han har jag bara sett korta stunder på kvällarna! Möten och annat knas varje kväll! Lika idag med.....................
Tiger leker med sitt byte.......
Jag började veckan med att måla den vita timmerväggen en gång till! Det kommer nog att bli bra tror jag! Funderar på att Fixa några bra Svartvita foton att sätta upp på väggen!! Det tror jag blir kanon...... Klaras rum är som sagt nästan klart! Sängen har vi (jag och Klara) Skrapat klart! Bara att måla nu med andra ord! Yes snart är det klart.....sent om sides men den som väntar på något gott......

I Tisdags bakade jag en smaskig morotskaka som jag på Onsdagen bjöd mina kurskamrater på! Det var sista träffen på kursen och jag kommer absolut att sakna dessa tillfällen....det har fått igång tankarna i huvudet och genom att "tänka efter före" ska jag nu försöka jobba vidare med mig själv!! Jag är OK som jag är helt enkelt! Det kommer och är svårt och jobbigt men nu har jag fått lite Tankehjälp på vägen! Fick även ett fint vykort av min Kursledare som förövrigt är sjukt rolig och alldelens skitskön.......jag tänker på Låten "Fångad av en stormvind" när jag ser henne!! Hon är en lite stormvind tror jag.....;-)
På Vykortet stod något tänkvärt:

Anki.....
Tillåt omgivningen att möta den fantastiska person som DU faktiskt är! (=SANT)
DU är charmig och har ett varmt inre som bland annat gör dig till en Toppenmamma!
Låt omvärlden ta del av allt det fina också!!
Kram Siw

Jag läser vykortet och blir generad när jag läser det.....men det är ju faktiskt så det är!!

Igår gick även vår varmvatten beredare sönder......så drygt, så drygt! Ja ja vi får se hur vi löser detta! Magnus har i alla fall meckat ihop den nu och den funkar.....mer hur länge?
Vi får se vad det skall bli helt enkelt!!

Idag när jag och Klara skulle till hennes gympa så hittade vi en jättefin sten.....Alla ser ju att det är ett hjärta!! Vi tog med oss den skitiga stenen och diskade av den när vi kom hem......Hade för övrigt planerat att ta en promenad medans Klara tränade! Men nu blev det inte så.....det är så att vi måste vara en förälder som måste sitta med pga att ledarna inte är 18.....tanken är att föräldrarna skall turas om med detta! Men i Klaras grupp funkar det tyvärr inte alls.......jag var den ENDA förälder som stannade och kollade ifall det skulle bli någon kvar......och visst blev det så att jag fick stanna kvar! Surt lade jag mig på en tjockmadrass och lyssnade på min NYA ljudbok! Somnade efter ca tre minuter.........sov skönt en timme medans barnen hade gympa.......galet skönt! Men jag blir sjukt irriterad över att en del föräldrar inte bryr sig....för någon vecka sen fick jag jordens utskällning av en mamma för att jag delade ut Lotter som styrelsen bestämt att vi skulle sälja! Alltså man måste faktiskt hjälpa till med rätt mycket ideella krafter när man har ett barn som verkar i någon förening! En del verkar helt enkelt inte fatta något alls.......
Klaras Hjärta........
Tiger han tar varje dag hem fina råttor som han trycker i sig och ligger sedan på gräsmattan och sover i solen......Mysig kille han!!


Tiger och Råttan...........
Dagen jätte stora Tack ger jag bort till Bästa råttan som lånat utt nästa bok med Steig Larsson "Flickan som lekte med elden" utan den hade jag nog inte överlevt idag........
Tack och Go natt på er alla!!

2 kommentarer:

Råttan sa...

Siw har så rätt! Var det så att det är en kurs med jobbet eller har jag blandat ihop saker? ha en toppen helg nu. kramar Råttan

Vida sa...

Siw har rätt. Jag gillar henne!
Du är:
-driftig
-charmig
-har ett stort hjärta
- envis
-energisk
-rolig
- omtänksam
..bland annat .... å ingen är så bra på att vara du som just du.