lördag 11 april 2009

LÅÅÅÅÅNGFREDAG......

Den blev faktiskt Lång för oss!!
Vi hade bokat att vi skulle RÖJA lite hemma! Då vi varit mest borta på de senaste helgerna så har det en tendens att bli lätt rörigt hemma! Vi röjde mest på övervåningen där barnen släpat fram massa saker från vinden.....vi släpade nu tillbaka dem och möblerade om lite....jag fick även för mig att jag skulle måla timmerväggen vit! Ja egentligen skulle vi ju sätta upp ny panel....men när händer det då? Aldrig tänkte jag och letade på en färghink och började måla!! Tror faktiskt att efter nästa strykning så kommer det att bli toppen bra!! Sen är det ju bara tak och sånt kvar haha! Magnus han målade lite Tak och lister i Klaras nya rum och nu kan man säga att slutet är nära med hennes rum! Hela dagen hade jag förresten Mp3 i öronen med Boken: Män som hatar kvinnor! Nu när jag sett filmen så tycker jag att boken absolut va värd att lyssna på! Och det va faktiskt roligt att städa medans man lyssnade på en bra bok!
På Daniel Lilla rum slängde vi ut det Gigantiska skrivbordet och möblerade om lite! Fick då in den andra våningen på sängen...... Vi kan ju behöva ha den nu då Tindra och hennes syster kommer att vara hos oss en helg i månaden! Vi blir alltså deras kontaktfamilj igen! Kul!! Ska bli roligt att se vad som hänt sedan sista vi sågs!! Tindra är ju Fyra nu och har nog utvecklats en hel del......


En fin Bild på Almas Gosedjur Buster......

Påskafton......

I morse så skulle vi sova länge hade vi tänkt.....ja vi sov Ända till 6.15 då Magnus vaknade....jag somnade i alla fall om till klockan 7 men då fick det vara nog, upp och hoppa och fixa frukost medans Magnus böt däck på min bil! Efter frukost så bar det av bort till Mormor, jag hoppade av i Skäve och tog mig en skön promenad de resterande kilometrarna, givetvis så lyssnade jag på Boken..... Magnus och Barnen åkte till Mormor och hjälpte Sibban att byta däck på bägge bilarna! Ja, Sibban han va bara med och gjorde lagomt mycket för honom! Rullade fram några däck och så! Jag slog mig ner i Solen i en Baden baden stol......med boken i Öronen så klart....slumrade lite och stekte i solen.........skapligt kräfta i ansiktet blev jag och en snygg rand på halsen efter Dubbelhackan....haha....jätte snyggt! Men vilken värme och gu så skönt det va!!
Magnus svängde sedan upp till Falun för att hämta Farmor......jag låg kvar i stolen och solen.....lyssnade och hade det sjukt bra!!
Nu har vi ätit lite Påskmat.....och alla mår illa efter all mat och allt godis....ja jag skulle ju inte äta så mycket godis men inte blev det så heller, har stuvat i mig rätt mycket faktiskt! Inte så bra men det får vara så.....

Mormor Nya Katt som jag Förmedlat till Henne!! Bonnie heter hon!!
Egentligen skulle jag ha lite bilder med men Mormors kabel passade inte i min kamera så jag snodde två bilder ur Mormors dator......

Over and out Från Kräftan

Inga kommentarer: