söndag 26 april 2009

Skön helg med skönt slut!!

Ja det har varit en riktigt skön helg med massa sol........

Igår medans Magnus var på Fotboll så Putsade jag lite fönster!! Jag han inte riktigt klart men det blir klart någon annan dag......Jag tycker egentligen att det är skit att putsa fönster men med en "Bok" i örat så kan man göra det mesta som är tråkigt har jag kommit på! Detta kommer att bli som ett gift föra mig....eller det är det redan!

Senare på kvällen.....cyklade vi bort till Familjen Wallen och hjälpte dem att inviga deras grill........Smaskens.........Vi satt kvar på deras underbara altan tills det blev lagom kallt ute......Nu har jag bestämt att jag Önskar mig en altan!! En stor härlig Altan där man kan sitta och äta och umgås med vänner över en massa grillad mat!! JAG vill verkligen..........

Lite av det goda som vi åt..........

Idag har vi........hämtat hem Tjejerna som spenderat helgen i Farmors förvar! De hade haft det Toppen och varit på Stan i Falun och haft det bra!! De hade cyklat i massor och va jätte nöjda med helgen! Efter hämtning var det dags att åka över till Tindra och hennes Familj! På hälsningen gick bra och vi lämnade Falun efter lite mathandling! Jag och Tjejerna åkte en sväng förbi hos Mormor och Sibban och Fikade lite! Trevligt med fika! Vi hjälpte Sibban att köra ner några Hö balar till Brasan! Sibban verkar må bättre och bättre men skall fortfarande ta det lugnt och försiktigt! Vi drog sedan iväg på Gympa träning! Jag tog en promenad medans Flickorna tränade, skönt! Vi utnyttjade kommunens faciliteter i Vasahallen innan vi åkte hem.......då vår varmvatten beredare är trasig så tog vi det säkra före det osäkra och duschade i kommunens hus!!

Magnus hade fixad Mumsig mat tills vi kom hem och han hade även tänkt elda lite i Tunnan men det gick lite galet så nu har han eldat ur hela vår hage och han hade god hjälp av vinden som spred elden med en väldig fart......Inte som han hade tänkt!! Som tur var så vände vinden och hjälpte honom att få det att slockna!! Tur som F-N kan man säga.......Just nu är han ute och fixar med en Ny gammal varmvatten beredare som han köpt på annons!! Så snart har vi nog varmvatten igen......

Nu ska det bli skönt att snart få krypa ner i sängen igen och sova lite innan en ny vecka börjar på nytt igen........

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Putsa fönster, Anki du ger mig ångest... hur duktig är inte du då!!!

Smarrigt med grillat, blev sugen så nu är det slaget i bordet att det blir grillat på sista April!
Hoppas allt är bra med er!
Kramkram till goa du!