onsdag 3 november 2010

Akupunktur……..

Jag har varit på Akupunktur denna vecka….Två gånger dessutom….. Första gången var i Måndags! Det är vår Massage Tjej på jobbet som håller på att lära sig om just Akupunktur och eftersom jag har en knäpp J-A hälsporre i min höger fot så tyckte hon att jag skulle passa på att komma till henne nu i veckan då de har utbildning….sagt och gjort jag ställer så klart upp att vara nåldyna….Ja samtidigt som hon får öva så kan jag ju faktiskt bli bra i Foten!!

Efter behandlingen i Måndags hade jag sjuk ont i foten hela kvällen och va allmänt seg och Tisdagen va inte mycket bättre så därför fick det bli simning som blev Dagens motion igår…..gör ju inte ont i foten när man simmar och dessutom blir man ju så skönt trött efter lite bad och Bastu!

Idag var det dags för nästa omgång av nålar……kan berätta att hon sätter ett gäng nålar i ryggen och sedan några rätt in i hälen….inte så skönt när hon sticker in i foten men jag tror att det onda är bra……och som belöning för att jag är duktig så ger hon mig lite ansiktsmassage…..Underbart skönt!!  Idag känns det inte lika stelt som i Måndags så jag hoppas att i morgon känns det riktigt bra…..Fast jag räknar nog med att jag kanske måste ta ytterligare behandlingar innan allt är som det ska….. Efter behandlingen idag va jag ordentligt trött och jag åkte direkt hem och stoppade ner mig i soffan med täcke och Pyjamas på…….. Magnus kom hem med mat så jag fick lov att vakna…..Vi åt och han drog vidare på möte så nu sitter åter i soffan igen och har inga som helst planer på något annat…..skönt faktiskt!!

akupunktur

Inga kommentarer: