söndag 21 november 2010

Hockey kväll….

Blev det i Fredags….Vi hade fått fina sittplatsbiljetter av en snäll vän till mig! Mycket snällt av honom att låta oss Fyra gå på hockey…även om nu Klara tyckte det va lite Trök i första Perioden…men sen Tinade även hon upp lite….Leksand behagade i alla fall   att vinna till slut och vi va alla nöjda när vi drog oss hem över…..På vägen upp så stannade vi till i Insjön och tittade in på Lager 70! Magnus hittade sig en ny jacka och tro det eller ej men jag hittade ett par byxor….i rätt storlek och allt!! för ynka 239 kronor dessutom!! Rätt nöjd blev jag för det!! Inte så ofta jag hittar något som passar!!

DSC01219

Hej Leksand…..hej…..

Igår Lördag så jobbade jag…..Inventering…..men det gick snabbt och bra! Var till och med klara innan 12!! Alma och Magnus de va på Innebandymatcher medans jag jobbade och Klara hade syjunta med Mormor! Alma spelade först med sitt lag och de kammade hem sin första vinst….16-0 Sen fick hon även spela med 03 Killarna…..där blev det dock förlust men Alma tyckte det va skoj ändå!! Jag anslöt också till soffan hos Mormor och spenderade hela eftermiddagen i den……sovandes typ! Vi åt Middag och åkte hem och mumsade i oss massa popcorn och somnade även i vår soffa…. Sov morgon blev det i morse och Alma och Klara fixade frukost medans vi låg kvar i sängen!! Vi har bestämt att det är de som dukar på Söndagarna och vi alla andra dagar……Bra Deal faktiskt och de får lära sig att koka ägg dessutom! I morse blev det löskokta…..

DSC01220

En Glad Alma….

Annars har vi mest bara pysslat runt här hemma idag!! Magnus har eldat, städat sovrummet och tvättat! Jag harsatt upp julgardiner och meckat med advents stackarna….målat om två dessutom….har skjutsat Klara Fram och tillbaka till hennes Gympa träning!! Långpass mellan 13 och 18 hade de idag…..så matsäck skulle va med!! Alma har myst med Magnus och även invigt längd skidorna för säsongen…..14 varv i Trädgården blev det innan hon kom in och var sjöblöt i svett! Jag längtar också tills jag får sätta på mig skidorna och ut och åka….måtte det bli en jäkla massa snö i vinter……

Nikon 170

Nikon 171

Så här blev vår advents ljus stake i år…..

Nu blir det till att hoppa in i duschen! Kvällens Gympa med Karin är gjord och jag luktar svett……

Sov gott på er alla och ha en bra  Måndag!!

1 kommentar:

Vida sa...

Snygga leksingar och superfina ljus.. du är så pysslig.

kramar