söndag 7 november 2010

Barn helg del 2

På Lördag morgon hade Alma beställt sov morgon… Inget mig emot kan jag säga!! Men både hon och jag vaknade för 7 ändå….men vi låg kvar och mös lite i sängen innan de andra behagade att vakna…..Jätte skönt med Mys!!

Nikon 003

Klara vid Frukosten i Morse…..

Vi åt frukost och bestämde att husvagnen skulle få komma in för vintern samt att Kamera skulle investeras och att dagen skulle avslutas med Bio!! Vi bokade Bio Packade in oss i bilen och drog iväg med Husvagnen ner på Byn till Joanna där husvagnen skulle få bo under vintern! Medans Jag och Magnus fixade in husvagnen så slängde Brudarna lite återvinning…..Bra jobbat Brudar!!

Nikon 004

Alma gillar absolut Mammas nya kamera….

I Falun så fixades det med kamera och lunchades det! Så nöjd som barnen är på Julafton när Tomten just lämnat alla Julklappar kände jag mig!! För att alla skulle få välja rätt godis till Bion så stannade vi till på Ica Maxi och alla blev nöjda! Naturgodis och Loka till mig……Undra vart detta är på väg…..jag som är den som ätit mest smågodis av oss alla….. Barnen fyllde i alla fall varsin Gottepåse och va nöjda med det! Magnus med……Bion vi skulle se var Sammys äventyr i 3D!! Man fick snygga Brillor att ha på sig och hur Coolt var det inte med 3 D då? Kändes verkligen som om att man va med mitt i Filmen….Och det bästa av allt….Jag höll mig vaken hela filmen!!

43587

Efter Filmen så bar det av till Gustafs kyrkogård och vi tände lite Ljus för Min Farmor och Farfar och även för min Far!! Jag hittade faktiskt efter lite letande till Farmor och Farfar och Far min ligger i Minneslunden så det var inte några problem att hitta dit… tittade även till O som lämnade jorden då Klara låg i magen! Sedan avslutade vi kvällen i Mormor och Sibbans soffa och kollade på galna klipp från AFV!

Nikon 019

Frost……

Idag har vi röjt lite (eller Magnus gör det) tvättat, kollat på film, delat ut Jultidningar, softat i soffan, vikt tvätt, invigt nya kameran, läst Bruksanvisningen till den…..snart blir det Gympa träning för Klara och mera Röj för oss andra! Jag avslutar kvällen med Gympa nere i byn……Nästa vecka blir det en ny normal vecka igen!!

Nikon 023

Nikon 021

Provade Långzoomet  lite…..Sjön är rätt lång bort från oss men syns ju riktigt bra!! och Olle Ps Flagga har jag fotat från vår gård……rätt ok det med!!

Ha det bäst!!

Inga kommentarer: