tisdag 9 november 2010

Sjukstuga nu igen……

Ja Alma är snorig, hostig och har så klart ont i halsen igen……Ja man borde väl få ta bort halsmandlarna på denna Brutta snart men icke sa Nicke…de är för små och borde inte krångla! Ja ja vi är i alla fall hemma och “Sofftar”! Igår låg vi i soffan hela dagen och sov och kollade på film! Idag kollar Alma på film och jag försöker vara lite Nyttig!! Har sprejat två Lampor vita…..mitt första sprej Projekt så vi får se hur resultatet blir sen…..haha! Har även bakat lite!! Latmans bröd kallas det och är perfekt för man blandar ihop allt och degar sedan ut degen i Långpannan och låter det sedan jäsa i den och så sen in i ugnen…..Klart och man har en hel lång panna med smarrigt bröd!!

Nikon 030

Allt man behöver…samt den gamla Boschen som är en riktig Trokänare som jag stulit av min mor!!

Nikon 031

Ganska kletig deg blir det…….

Nikon 036

Färdigt…snabbt och enkelt!!

Ha en bra dag vet ja!!

1 kommentar:

Annica sa...

Tråkigt att hon är sjuk igen. Jag hade alltid halsont som barn men mina mandlar är också kvar, dom var aldrig tillräckligt fula:) Jag kom som vuxen på att jag hade mera ont i tungroten och inte i mandlarna... Krya på till Alma!