söndag 14 november 2010

Mera helg vill vi ha……

Ja tänk om man skulle lägga in om en dag till som va helg! Tycker att fredagen borde ingå i helgen och att man ska vara ledig då….man jobbar så himla mycket ändå så man behöver en extra ledig dag anser jag! Någon som håller med eller inte alls?

Nikon 095

Alma in Action i målet…..

Denna helg har vi gjort lite av varje!! Jag började i alla fall Fredag eftermiddag och kväll i soffan…..Jordens huvudvärk ville bo i mitt huvud och jag insåg att det va bara liggande läge som gällde….plågade mig genom arbetsdagen med huvudvärk så jag ansåg att det va befogat att vila lite…..

Nikon 092

Lite vila i målet kan behövas…..

Vaknade tidigt på Lördag i vanlig ordning men då min fot inte vill så blev det som det har varit ett tag nu…..ingen morgonpromenad! Jag saknar dessa promenader sjukt mycket och nu när det börjar bli kallt ute är det extra skönt att gå en promenad då det riktigt biter i kinderna…..Ja, ja det kommer väl kanske en tid då jag kan gå igen!!

Nikon 098

Självaste Jönsson Junior kom på besök i hallen….

Alma hade match och kalas under Lördagen och vi hade sådan tur att Alma kunde åka med E till kalaset efter matchen så vi övriga kunde svänga ner till Avesta och investera i en ny Bords duk, Dynor till stolarna och Korgar till förvaring…..På vägen hem plockade vi så klart upp Alma och Fröken E som va nöjda efter allt kalasande….. Almas lag fick för övrigt stryk med 2-6 men kämpade väl och snart så tar de hem vinsten!!

Nikon 148 

Ny målade Lampor på plats…..gamla Träfärgade Ikea Lampor fick nytt liv…Mitt första Spray objekt…..

På Lördag kväll så satte jag på mig Myskläder och åkte till Borlänge för att äta god mat med några “gamla” Fotbollsvänner! Underbart skönt att få bara vara och sitta och snacka strunt….Uppdateras lite om vad som händer i deras liv!! Tack underbara brudar för att ni låter mig va med!! Kom hem halv 2…..

Nikon 150

Några av mina Krokar börjar sättas upp……I hallen har vi börjat med lite bra Tork av blöta möss o vant krokar…..

Sov morgon idag igen…..börjar bli bra på sånt nu!! Vi grejade på lite  hemma och nu sitter jag i Vasahallen och väntar på att Klaras Gympa träning skall bli klar så vi får åka hem och jag sedan iväg på Gympa i byn!!

Nikon 025 

Före….

Nikon 152

Efter……

Mina God Jul bokstäver fick en plats de med!!

Visar till sist vårt “Stökhål” som vi haft i Vardagsrummet…..den så kallade Garderoben har varit full av o organiserat bråte under många år nu men nu äntligen så tog vi oss tid att måla den invändigt och fylla den med Ved och lite förvarings korgar……blev rätt bra tycker vi! Och ja det ska upp list i hörnet åxå….tids nog så!!

Ha nu en skön Söndagskväll och ladda för en ny vecka!! Det ska jag….

2 kommentarer:

Annica sa...

Vad fint ni gör, vi har lagt av igen. Js rum står på tur men P måste omorganisera lite i garaget först inför vintern.

AnnaJiii sa...

Tack för att du vill va med i våra liv!!!=)
Supersnyggt med vedhyllor o korgarna i de vita!!!