söndag 7 november 2010

Barn helg del 1!!

I fredags efter jobbet så styrde vi mot Forsbacka och Barnens Farmor! Det va två glada Brudar som vi hämtade upp hos Farmor! De har haft ett skönt Höstlov med massa utflykter och annat skoj!! Skönt för dem att få ha lite ledigt så vi Tackar Farmor för denna vecka!!

Vi hade lovat Tjejerna att vi skulle hitta på något skojsigt  och vi hade först tänkt att gå på Bio men ingen film startade i rätt tid för oss…sen blev det bad på Parkbadet i Sandviken men det va stängt för Reparationer! Så då fick det bli Bad i Avesta på Metropoolen! Det är ju inte så långt över skogen till Avesta! Metropoolen är lagom stort och lagom mycket folk tycker jag! Jag passade på att simma 40 längder också!! Sen hände något lite halvsko/knasigt fast det gjorde sjukt ont……..Magnus råkade nämligen knocka mig totalt över näsan…..en  riktig pärla ficka han rätt över snoken på mig……och jag började blöda näsblod……Det roliga i detta är att jag inte blött näsblod sen jag var 6 år då man brände samman mina blodkärl i näsan! Jag har alltså inte lyckats blöda näsblod en enda gång trotts Tufft Handbolls spel och många träffar in ansiktet av Fotbollar…..men nu när Magnus fick in en pärla så kom det lite…..ja inte så mycket men i alla fall……Ha ha rätt komiskt tycker jag, fast lite smärtsamt!

DSC01203

Efter Bad och Mats så svängde vi förbi på Grytnäs kyrkogård och tände ljus för min Mormor och Morfar! Jag hade lite koll på vart de låg men gick fel……Läskigt nog så gick Magnus rätt…..Han har aldrig satt sin fot där men hittade rätt ändå!! Brrrrr……..

Väl hemma så var det bara att krypa till sängs…..Äntligen i sin egen säng tyckte barnen!!

Inga kommentarer: