måndag 27 december 2010

Julen 2010 Del 2

Juldagen…..

Började så klart med sovmorgon….eller ja jag vaknade ju 7 som vanligt men på helgerna går det någon dålig serie på 5an som jag sett ganska många delar av nu så jag kollade på den och somnade nog om en stund för sen va klockan vips 9…… Vi gjorde oss klara för en dag hos Kusinerna i Linghed!! Men Brunch hos Mormor och Sibban! Ja vi hoppade över den riktiga Frukosten och åt Julmatsrester istället…..helt ok faktiskt!

Julen 2010 023

Uppe hos Familjen i Linghed så va för ovanlighetens skull Alla barnen hemma!! Ja det är inte så lätt att samla alla 6 barnen….men nu till jul va alla hemma! Skojsigt att få träffa dem alla! Det är en skön stämning där och vi skojar och pratar om allt och har jätte trevligt tillsammans allihopa så även denna dag!

Julen 2010 123

Jag hade bestämt mig för att jag skulle stå för efterrätten idag…..Mia hade fixat allt annat så himla bra så jag ansåg att det va min skyldighet att fixa lite “Fru Jönssons” chokladkaka…….hade allt man behöver för en sådan med mig upp och fixade den på plats!! Riktigt lyckad blev den…….Den äger den kakan som Alma säger……

Julen 2010 104

Filippa är bra sprallig hon…….

Vi åt, drack, talade, åt, talade och drack lite till och till slut va klockan över Tolv och det va dags för oss att bege oss hem över! Magnus fick sitta bredvid och vara Kartläsare då han och Pelle smakade på både Jäger, Whiskey och lite Grogg…..

Vi kom hem lite sent men efter en sådan skön dag så gör det ingenting…….. TACK Mia, Pelle och alla barnen för att vi kan komma upp till er och bara ha det bra!!

 

Inga kommentarer: