måndag 27 december 2010

Julen 2010 Del 3 och den sista!!

Annan dag Jul….

Låååång sov morgon va absolut behövlig…..men så klart vaknar man tidigt men jag somnade som tur va om igen! Så skönt!! Vi softade runt här hemma lite och röjde ihop lite Klappar innan Magnus åkte och hämtade Daniel medans jag Damsög med vår super dammsugare och byggde Lego!!

Julen 2010 143

Vi bäddade i ordning sängarna och skottade snö….typ 3 dm måste ha dimpt ner de sista dygnet…..tur det va lätt snö!! Vi tog även en Promenad över till Hunden Elsa och hennes familj…… Blev bjudna på snölek och Glögg och Pepparkakor……..

Julen 2010 145

Elsa fullkomligt älskar snö och är helt vild när hon får Lek kamrater och vi tycker så klart att det är jätte skoj att gå över till henne och leka lite…….

Julen 2010 154

Ja Alma gillar snön rätt bra hon med!!

Julen 2010 150

Julen 2010 156

Elsa tittade lite sorgset efter oss när vi gick men hon vet ju att vi snart kommer tillbaka!!

Vi vandrade hem och jag klämde en Gröt innan jag drog ner på byn på lite Hurtbulle gympa!! så skönt att få röra på sig lite!! Tack Karin för det! Sen var det bara att åka hem och börja förbereda för att Min syster och hennes Pojkar skulle dyka upp!

Julen 2010 160

Satte ut lite Marschaller……blev fint i snön och ett Hjärta tittar fram…..

Tacos stod på menyn….så klart! Och kan ni tänka er….Syrran tog sig hit i tid!! Bra gjort av henne faktiskt…….och tro det eller ej vi hade köpt lika Julklappar till varandra och dessutom hade jag redan köpt ett åt mig själv……så nu har jag två nästan likadana Lilla Lisa Halsband…..ska nog försöka byta det….. men det va lite kul faktiskt!!

Alla blev nöjda och glada över klappar och det va trevligt att få en stund med Syster och pojkarna innan de drog vidare idag mot sina hemtrakter!!

Inga kommentarer: