måndag 27 december 2010

Julen 2010 Del1

Vi börjar väl med Julafton!

Vi va lite Trötta efter en Jobbvecka och en lite sen Gröt och skinkväll här hemma med P som besökare….Tradition vi har….att äta upp halva skinkan dagen innan Julafton…..och jo vi lyckades med det i år med!!

Julen 2010 011

Hur som så tog vi det Jullugnt med Frukost och sånt……Rätt kallt var det ute också…..typ 22 minus….men jag bestämde mig ändå för att jag skulle ta och Gå mot Mormor och Sibban så skulle de andra plocka upp mig efter vägen……tänkte att en Halvtimme va bra!!

Julen 2010 036

Men det tyckte inte Magnus och barnen….så jag fick en hel timmes promenad i Kylan……varmt klädd så det gick jätte bra och va väldigt skönt och så får man ju så fina kinder av det!! Jag hade Kameran med mig och jag tog lite bilder längs Älven……skoj skoj!!

Julen 2010 024

Väl hos Mormor så skulle det bli skönt med en varm dusch….men lillebra Anders hade duschat upp allt varmvatten så det blev en kall dusch…. Vi åt och kollade på Kalle och Tomten kom med en hel massa paket….Barnen fick många bra att ha saker och lagom mycket Lego!! Lego till deras Legotokiga Mor!! Jag jag älskar att bygga Lego……tur att barnen låter mig bygga!! Magnus hade av en slump fått lov att spendera några timmar på Kupolen och det gillar jag……Fick en Fint Presentkort på Esprite Butiken som jag gillar skarpt…….Fick så klart en massa annat som jag också gillar skarpt men skriver inte allt här!! Kanske dyker något upp här på bild…..men alla ska veta att jag är så nöjd med alla Klappar!!

Julen 2010 008

Efter Paket öppning och lite lek så blev det efterrätt……Provade göra en Pepparkakskladdkaka i år och det va riktigt smarrigt!! Mumms med Grädde till kan jag upplysa om!! Vi softade lite till och lekte med våra Julklappar och drog hem runt 22 tror jag! Så nöjda efter att ha haft en underbart lugn och skön Julafton!! Verkligen jätte skön……..

Inga kommentarer: