söndag 5 december 2010

Vilken galen helg……

Ja ni det här blev inte som jag tänkt alls men man är ju flexibel så va 17!!

Ska vi börja med Fredagen…..

Vi hade vår årliga Julfest med jobbet och det såg inte så bra ut för mig på Chaufförsfronten direkt men va nästan säker på att det skulle lösa sig…..ja nästan i alla fall…..slängde ut en fin vink på Facebook och som tur var så Fattade en Kille vinken!! Tack för det A! Festen då? Jo vi var in i Bjursås på Dössberget och alla va laddad för ett smaskigt julbord! Och de va riktigt gott! Även om jag nu villigt ska erkänna att jag va riktigt dålig på att äta av allt….ja jag höll mig till några Sillsorter, den varmrökta laxen och efterrätterna…..och en halv köttbulle som jag snodde av min Bordsgranne……Vi åt och drack och avslutade med dans till Billy Opel tills Bussen kom och hämtade oss alla……Ja sen fortsatte några av oss på stan igen……inte så smart men skoj! Halv 4 kom jag i säng…..mätt och belåten efter en snuskigt god Kebabrulle här hemma i köket……Och dessutom hade våra underbara Elektriker sett till att Bandet spela “Ja må hon leva” för mig efter tolv……så firandet av min 37 års dag va igång……och vid sängen låg ett fint Paket från Magnus och Barnen!!

Björn Skifs 016

Lördag…..

Vakna otroligt tidigt av att Väckarklockan ringde….det va Magnus som skulle upp och iväg för att hämta Farmor som skulle komma hit och hjälpa oss med Barnen……Ja egentligen så skulle ju jag och barnen va hemma och softa men Magnus jobb hade biljetter till Björn Skifs i Leksand och en av Hans kollegor fick sjukt tråkigt nog lov att lämna återbud och frågan gick till mig om jag ville hänga på……Ja på Fredag efter middag ville jag så klart det….jag kunde ju ta det lugnt på Julfesten…..men som vanligt så kunde jag inte det så det var en sliten Fru han fick med sig…..men mitt Paket från Barnen och Magnus innehöll massor med saker som gjorde att jag överlevde….Killarna i bilen tyckte dessutom att jag klarade av dagen riktigt bra! Vi började med att Fiska upp två Grabbar i Hedemora sen blev det Grötlunch i Borlänge och efter det for vi vidare mot Leksand och Tegera Arena!! Björn bjöd på ett riktigt bra Framträdande, fast jag kan villigt erkänna att jag nästan höll på att somna ett tag…..ögonen va sjukt tunga ett tag…tog en Powernap mot Magnus axel när det va en lugn låt!! Efter showen så åt vi Middag på Bosporen eller hur det stavas…det va helt ok men hade gärna fått ett mera blodigt kött……men som sagt det va helt ok!! Ca 22 var vi hemma och jag somnade kanske 10 över…..Riktigt bra Födelsedag trots att man va lite sliten…….

Julshow 10 028

Söndag….

Sovmorgon och jag kände mig riktigt normal igen…… Bästa P kom hit och gratulera Klara på sin dag och hängde även med på Klaras Julshow och jag fick mina skidor….vallade och klara….så nu blir det åka av!! Magnus agerade Speaker på Showen och Klara gympade på bra!! Roligt att se allt nytt de lärt sig under terminen!!

 

Nu skall vi avsluta denna helg med Karins Gympa nere på byn…..jag är lite osugen men ska ta tag i det strax……

För övrigt så kan jag bar upplysa er om att hur man än vänder sig har man Rumpan bak….. Bara så ni vet!!

3 kommentarer:

Annica sa...

Va sjutton är det här...jag har ju missat massor av dina uppdateringar! Fick läsa ikapp nu :) Låter som en vanlig helg i erat liv tycker jag, fullt upp mest hela tiden :)

Oss.... sa...

Ha ha Annica ja det blir ju så fast det inte är tänkt ibland....

Vida sa...

Vilken helg!! Och ja, du stavade Bosporen rätt :)