söndag 3 juli 2011

Auktionsdag……

Igår när det var Lördags så var det en Gårds auktion nere på byn och jag fick åka dit helt ensam…lycka!! Det va så skönt att sätta sig på cykeln och själv få cykla iväg….hämtade upp Karin med Barnen på vägen och trampade sedan ner på byn på visningen……Det fanns ganska mycket grejor och jag hittade väl inget som jag absolut måste ha men valde ändå att åka tillbaka när Auktionen väl drog igång!! Vi gjorde nämligen en fikapaus hos Karin innan det drog igång….mycket cykel fram och tillbaka med andra ord!! Åh shit va varmt det var….helt stopp i luften på nå vis…fast det va molnigt som 17!!

Magnus och alla barnen de drog äventyr till Forsbacka och hälsade på Farmor och de verkade ha haft en bra dag de med när de väl kom hem….och med sig hade de en Bandsåg som Magnus lyckats hitta billigt på Blocket…… Lycka!! Här skall nu det sågas!!

DSC01525

Denna Kille bodde vid Små tjejerna nya hem…Coolt!!

Mina Auktionsfynd då?? Jo det blev 5 snygga Nummerplåtar som suttit på bilar…..120:- Ett par snygga Träskidor med grymt Coola stavar till….de ska få plats på en väg här i Huset…..20:- gav jag för dessa!! Jag köpte dessutom en Trätving av en Kille som köpt 7 stycken….den fick jag också för en 20a Inga dyra affärer med andra ord!! Fyndet som jag däremot gjorde åt min”kusin” blev däremot lite dyrare men han blev nöjd ändå och som sagt det var ett fynd!! En Smedjeässja eller hur det nu stavas….. På vägen hem från Auktionen så tittade jag in hos en God vän som har ett litet städprojekt på G i en lada……Fann där en underbar Cykel….dock i lite väl dåligt skick….men så snygg ändå!

DSC01528

Vi grillade så klart här hemma på kvällskvisten, precis som man skall göra när det är sommar!

Inga kommentarer: