onsdag 6 juli 2011

Nu har de Flyttat!!

De små har idag dragit vidare i sina liv…eller jag har ju så klart skjutsat dem!! De kommer att bo hos en Familj som inte har några egna barn utan bara stora Barn och några Barn barn! Det kändes väldigt bra att lämna över dem till den här Familjen……

För mig och vår Familj känns det också bra….vi är nog inte gjorda för att vara 4 barns familj…..Nu är vi ju 3 ibland men det är en annan sak! Känns lite Egotrippat att säga att det ska bli skönt….men jag vill inte ha 4a barn! Det är ett val jag själv måste få göra…..sen är det väl helt ok att ha 4 barn om man har sina egna….men att ta hand om någon annans barn är ingen lek…Ja man får ju de “riktiga” Föräldrarna inpå sig också…även om vi inte behöver träffa dem speciellt ofta så är det ändå ett jäkla jobb att ha med dem att göra! Ja vi kan ju även säga att det finns ju en anledning till varför de inte kan ta hand om sina egna barn….känns ibland som om att vi lever i helt olika Världar!! Och jo det gör vi nog också……Sen har vi även haft med en myndighet att göra…inge illa om någon som jobbar där…de gör så gott de kan med de resurser de har och dessutom så har de ju trots allt Lagar och regler de måste gå efter…..men deras organisation skulle kunna förbättras om man säger så……Men det är inget jag lär kunna göra med min “lilla” utbildning….men jag lovar…jag har ett och annat som jag tycker….. Får ibland lite dåligt samvete för att jag resonerar som ett EGO…mitt, mitt och mitt typ men nu har jag verkligen gjort vad jag kan!! Och ingen skall tro att jag inte uppskattar att jag fått vila från mitt ordinarie jobb i dessa månader…det är en förmån att få vara “Ledig” som andra säger!!

Men nu skiter vi i det och tar semester…ja jag har tjänst ledigt även nästa vecka….kalla det Rehab vecka eller vad som helst men jag och vi är värda det! Sen tar jag 4 veckors Vanlig Semester och det skall bli skönt!!

Nu laddar vi för Helgens fest på Klippan….80-tals Tema…..men först så är det Barn dag i morgon och Barndisco på Fredag!!

1 kommentar:

Annica sa...

Du har all rätt att vara nöjd och stolt med er insats! Alla gångerna... *kram på er*