söndag 24 juli 2011

Bil Crusing……

Efter en väldigt Regnig Fredag förmiddag blev det till slut uppehåll och rätt bra väder för en Raggarbils Crusing i Säter…

Sommar 11 010

Vi Baxade in oss allihopa i Morsan och Farsans Raggarbil….Proppmätta allihopa så det va trångt i bilen….haha! Vi Grillade och åt Hallon/Rabarber paj innan vi åkte….

Magnus fick äran att köra och det var första gången för honom att styra ett sådant skepp……och jag kan lova er allihopa han njöt av varje sekund….när vi andra gick ur bilen en sväng så satt han vackert kvar och myste!!

Jag hinkade i mig några Groggar och stannade kvar på stan i Säter när det var dags för de andra att åka hem….Magnus fick sedan hämta mig mitt i natten…he he!

Under lördagen blev inte många knop gjorda men vi var i alla fall upp till Marknadsplatsen här i byn och gick en vända….Handlade munkar, nagelborste, godis och Magnus hittade en alldelens NY Helly Hanson Tröja åt mig…eller Ny och Ny den va Oanvänd och låg i Original kartongen….sedan 1700 frys i fast….Men den va som sagt oanvänd och Prislappen från Sigges sport i Borlänge….. där jag för övrigt köpte mitt Livs första Fotbolls skor….stod det 140 kronor!!

Somnade i Soffan klockan 18!!

Säger Tack till Morsan Monica och Farsan Kjell för att ni kom upp och gjorde vår helg till en riktigt bra helg!! Och Magnus njuter än av att få ha kört Raggar bil…..

Sommar 11 011