torsdag 14 juli 2011

 

Grönan!!

I Tisdags morse så hoppade vi in i bilen och drog mot Stockholm och Grönan!! Perfekt väder för en sådan dag….sol med lite moln!! Vi gick även in på Aquaria men det va mest för at vi ändå hade fri entré där med våra Årskort från Furuvik…..inget jag skulle lägga pengar på direkt!! Men som sagt Gratis är gott!!

DSC_0050

Pettsons Värld!!

På Grönan var det desto roligare även om det var fler än vi där! Men Klara och Alma de är inga gnäll ungar när det gäller köer så vi hade det helt underbart…..Alma möljde igenom ALLA karuseller som man kunde tänka sig…..nja inte de för de allra minsta!! Men alla de andra…Insane var det bara hon och jag som åkte och lika så med Fritt Fall som var 80 meter högt….så himla coolt!! Deras nyhet för i år var Twister och är en Träbana och den var också super skön….tyvärr tycker jag att alla dessa berg och dalbanor är för korta….jag vill ha längre och mer….Vi enades dock i bilen på väg hem att Grönans Gamla bana Hotline är ändå den som är bäst…Magnus tyckte absolut den va bäst för den fick man plats med benen i!!

Twister

Vi kom hem sent och va riktigt trötta…men så nöjda!!

Igår så klev vi upp när vi vaknade och och åkte till Sågmyra för att investera i något till Tjejerna…..Lillan och hennes Tjejer hängde också med!! Sen avslutade vi dagen med Bad på Lugnet! Himla skoj hade vi tillsammans, till och med så skoj att Alma blev med Lillan hem och sov över där och vi bokade Date till i dag i Dammsjön!! Magnus han avslutade kvällen med en cykeltur Gubbarna och verkade ha haft väldans trevligt! På Måndag är det dags för Tjejernas cykeltur….

DSC_0048

Pizza Time på Grönan!

Att få gå upp tidigt och ta en morgonpromenad har jag verkligen längtat efter ett tag nu…..blev ju inget tränande alls förra veckan då vi hade vår Husbyvecka samt att jag drog på mig en jäkla sjuka….veckan innan det var det inte heller så lätt….jäkla massa som skall göras hela tiden ju….Men idag då ni….då gick jag ut och Morgonpromenadade!! Så skönt…..nu är det bara att ösa på igen…löpningen skall också igång!!

DSC_0055

Syskon kärlek……

Efter Frukost så packade vi Matsäck och drog mot Dammsjön jag och Klara….ett underbart ställe att spendera en solig sommardag på…även om det är sjukt sandigt och så men jag gillar det!! Som utomlands men ändå hemma….. Lillan hade det däremot lite kämpigare :-)

Nu är det kväll och gnäll som gäller…

1 kommentar: