fredag 5 februari 2010

Vi målar VITT!

Just nu målas det för glatta livet av Magnus! Han har haft Semester och målat de senaste dagarna! Det är Vardagsrummet som skall få sig lite vit färg! Eller lite är väl fel....mycket vitt blir det säger Klara! Väggarn är nu målade två gånger och alla Lister en gång! Just nu kämpar Magnus med taket eller just precis i skrivande stund så har han "På spåret" paus! Han är öm i axlarna efter ha gått med armarna rätt upp hela dagen......men han kämpar på och det blir fint!

Varför just Vitt då? Jo jag har sett mig runt på många bloggar och blivit väldans inspirerad av dem , tycker det är snyggt och det är ju lättare att Färga upp med lite små saker! Vardagsrummet var ju förrut väldigt mörkt med sin blåa tapet och sitt Furufärgade tak! Jag tycker att det ska bli skönt med lite ljus! Och det passar ju bra nu när jag är så kär i all denna vackra underbara snö som kommit! Nya soffan som kommer på Tisdag kommer att passa väldans bra in i det vita rummet! Lägg därtill de mörka möbler vi redan har! Tror det kommer bli perfekt!! Sen skall jag ge mig ut på jakt efter lite Taggtråd hos någon bonde här i byn! Borde ju kunna hitta några meter tycker jag! om inte annat vet jag att det sitter i några hagar längre bort i byn.....får väl sno några meter! Vad jag skall med taggtråden till får ni kanske se sedan...om jag lyckas!

I onsdags slog jag nog alla rekord i att simma......100 längder plöjde jag av i bassängen....fatta hur tråkigt det var......men jag fick en Paus mitt i för att hämta in Klara till bassängen! Torsdagens träning blev också simning men då hade jag Fru Lisselerks med mig! Tappade räkningen rätt snabbt för vi talade mest hela tiden! Det var trevligt att få någon med sig i vattnet! Alma fortsatte med Trampolinhoppandet och lite djupdyk lade hon till med denna gång!! Idag blev det lite skidåkning på Lugnet! Lugnets vanliga mil va dragen så jag svängde upp på den......upp är ordet på Lugnet...det är mycket klättrande....men sen får man åka nedför som belöning! Men.....ja men...jag måste nog ta och lära mig att Valla själv nu! Jag, mina skidor och tejpen kommer inte överens längre!! Jag får gilla läget ett tag till men sen ska jag klara mig själv!! Får också tänka på att jag blir stark av att det går lite trögt och tänk vad lätt det kommer gå när jag får ett par riktigt bra vallade skidor!!

Det är mycket skidor nu men det får vi stå ut med!! Känner mig rätt fokuserad faktiskt!! Men i morgon skall vi i alla fall efter all skidåkning och målning slå till och gå på Bio! Hela Familjen skall få gå....ja inte Tiger då men vi andra! Disneys senaste film Prinsessan och Grodan är det vi skall se! Det tackar vi Farmor för!! hon gav oss nämligen Biobiljetter i Julklapp!! Då blir det Popcorn som gäller!! Kanske en och annan godisbit kan få slinka ner också......

Måste ju berätta om vår Nattliga hjälte som är ute och kör om Nätterna här i byn......efter ett riktigt ordentligt snöoväder så drev ju vägen igen helt här och plogen körde för fullt! Magnus planerade att gå upp med mig på Torsdag morgon för att skotta bort snövallen som blir av Plogbilen......döm om vår förvåning när vi tittade ut och Hjälten hade skottat vår infart....ingen plog vall alls! Tack innerligt till Nattens hjälte!!

Ha en bäst helg på er!!

4 kommentarer:

I huvudet på Caroline sa...

Me like!!!!!!
Det kommer bli super vackert!
Ha en bra helg!!!
Kram på dig sötis!
Caroline

Annica sa...

Vi målade furutaket i vårat sovrum vitt, vilken skillnad det blir! Kommer bli kanon!

Malin sa...

Spännande o se resultatet, du måååste lägga ut bilder när det är klart. Kom på, jag kan inte följa med o simma på torsdag, Jolin fyller år då. Men veckan efter är jag på g igen. Ha de gott KRAM Malin

Vida sa...

Härligt med vitt, det ser väldigt fräscht ut.. jag ångrar att jag inte valde vitt när jag bytte tapet i sovrummet men jag blev avrådd.. det har jag ångrat att jag lyssnade på..

Ha det underbarast!

kramar från liv