lördag 6 februari 2010

Prinsessan och Grodan....

Vi har nu varit på Bio!! Filmen om Prinsessan och Grodan som är Disneys senaste skapelse var riktigt bra! finna bilder och sköna låtar! Och framför allt slutade den lyckligt!! Popcornen smakade riktigt smaskigt efter dagens skidpass på 23 km! Alma har lekt hela dagen med kompisen Isak och Klara har pärlat pärlplattor för glatta livet! Magnus han har målat vidare! Jag hjälpte för övrigt till när jag kom hem från skidåkningen!! Magnus som dessutom målade tak till klockan 04.00 i morse........han är för duktig!!


I morgon håller vi Tummarna för Pontus som skall tävla i Borlänge!! Vi håller alla tummar vi kan för att det skall gå bra för honom! han behöver göra ett bra lopp så att han kan Sida sig framåt något startled i Vasaloppet......han startar ju redan väldigt långt fram......men så klart vill han längre fram! För er som inte hänger med så är det så att de Två hundra bästa startar först, det är det så kallade Elit ledet några sekunder senare öppnas startled ett och sedan vidare bakåt till alla blåbär längst bak...Pontus startar i startled Två....det är sjukt bra men vill man komma i mål så snabbt som möjligt så vill man ju så klart starta ännu längre fram......jag tror att han siktar på startled ett, alltså det ledet bakom elitledet!!

Innan bion idag så stannade vi till på Coop och shoppade lite!! Hittade denna braiga mössa/band eller vad man nu skall kalla det...i godis hyllan! jag såg så klart till att jag fick en med mig hem!!! så snyggt och så skönt!! Haha! Nu drar vi täckena över huvena så vi orkar med morgondagen också!!

Go och Gla Kexchoklad!!

1 kommentar:

Annica sa...

Snyggt! Jag vill också ha! Funderar på att se filmen nästa helg med mina killar...först ville dom inte. "tjejfilm" men sen när dom såg trollkarlen så kanske det skulle gå an att se den.