tisdag 23 februari 2010

Ett Mål är nått….

Idag var det dags för Klara att åka till Tandläkaren och kolla upp sin trånga mun med sina Jätte tänder som är på väg ner…….hon va jätte pirrig och trodde att hon skulle få tandställning men Tandläkare Olle sa att hon får nog vänta något år med det!!  Tills hon växt på sig lite och tänderna kommit ner av sig självt……sen får man möblera om, om det behövs! Det tyckte Klara lät bra!!

Vintern 09-10 013

När jag lämnat tillbaka Klara i skolan trygga famn så åkte jag hem och åt min matlåda…..fanns ingen som helst anledning att dra upp till Falun igen…..Hörde hur det var med Magnus och fick reda på att han skulle till Läkaren med sina knepiga eksem…. Han kunde alltså hämta Tjejerna när han var klar om jag ville åka skidor! Yes Solen sken och det va lagom kallt! drog en chansning och svängde upp till Gustafs….. och som tur var hade något åkt i spåret innan mig så den lilla ny snö som kom i natt va bortkörd!! 16 km klämde jag av innan jag for hem över! Nöjd för att på Vasaloppets hemsida står följande……

För att få en så positiv upplevelse som möjligt bör du innan du ställer dig vid starten i Oxberg ha förberett dig genom att under hela hösten tränat varierat gärna ett par gånger i veckan. Du bör ha åkt åtminstone 30 mil. Vidare är det en fördel om du vid något tillfälle har tränat så länge så att du har känt på hur du reagerar när du blir riktigt trött.

Ok jag har väl inte tränat så hårt hela hösten men lite Handboll och massa promenader har det ju blivit på hösten och nu har jag åkt de där 30 milen och tränat 6 dagar av 7  i alla veckor sedan jul…….så jag tror nog att det ska gå vägen ändå!

Vintern 09-10 016

Måste ju också visa er något som jag tycker skulle passa mig som Handsken…….kolla overallen….snacka om Mysfaktor!!

product_thumb

Finns att köpa HÄR!! Så nu skall jag spara Pantburkar eller något så att jag får råd med den! Alla bidrag mottages Tacksamt!! Bilden har jag lånat på deras hemsida!!

Nu säger jag Tack och Go natt!

 

3 kommentarer:

Susanne sa...

juste overall, nästan lika fin som min pyjamas ;-)
// Susanne

MMiG sa...

Men snälla Anki -den kommer ju från NORGE

Oss.... sa...

Jo MMig det gör mig ingenting!! Har inget mot norge alls.....