onsdag 3 februari 2010

Huvudvärk......


En vinterväg.....hittade den i Söndags när jag tog en promenad.....

På frukosten igår så fick jag ett Samtal från skolan! det var Klaras fröken som ringde och berättade att Klara hade så ont i huvudet......ok bara att åka hem! ja det gör ju inte mig något! Trivs bra hemma men det är inte kul att barnen skall vara sjuka..... Jag åkte hem och till skolan för att hämta min Klara som låg Nerbäddad på Fritids i en soffa under en filt......helt vit i ansiktet och alldelens svettig! Hon hade bara ont på ett ställe i huvudet!
Ännu mera vinter....det är sju ljuvligt fint med vinter!!
På vingliga ben så tog vi oss nerför trappen och hem.....väl hemma så visste Klara inte om hon skulle kräkas eller inte.....vi satte oss i soffan med en hink och vilade! Till slut gav sig illamåendet och vi somnade båda två.....till Änglagård 2 som börjar bli en riktig sjukfilm hemma hos oss!! Efter ett par timmars sömn så kändes allt lite bättre! Klara hade fortfarande ont huvudet men inte alls lika mycket! Lite blek i ansiktet var hon också och kände sig riktigt sliten......som Bakis nästan! Ja det förstår jag så därför är hon hemma idag och tar igen sig lite!
Solen tittade också fram.....alltså jag gillar sommaren men vinter slår nog allt......
Riktigt läskigt att hon blev så himla utslagen....Klara brukar aldrig ha ont i Huvudet och när Fröken dessutom ringde och berättade att Klara själv inte orkat gå upp till Fröken och berätta om sin huvudvärk utan hade skickat en kompis så blir man ännu oroligare.....hon hade dessutom haft domningar i båda händerna......Jag slog då en signal till vårdcentralen och det låter precis som om att hon hade ett Migrän anfall....... Fick order om att nästa gång detta skulle hända så skulle vi genast ringa och kolla om vi fick tid på Vårdcentralen eller åka in till Akuten.....då skulle man kunna utreda om det är migrän hon har.....Så nu håller vi tummarna för att det aldrig mer händer......för migrän vill vi inte ha!! Inte alls faktiskt!!
För övrigt så har vi börjat på om målningen av vardagsrummet.....ja vi sålde ju soffan innan Jul och på Rea hittade Magnus en ny som kommer i början av Mars så nu är det bäst vi sätter fart.....slippa. spackla, slipa, måla, torka,måla, torkaoch så sista målandet är vad som står på schemat denna vecka och helg! Flyter det på så kanske vi hinner klar innan helgen tagit slut.......
För det andra så har jag anmält mig nu.....halv vasan....jag och Sam....undra hur det skall gå för mig......4.5 mil är långt! Kommer i alla fall inte ha några tids mål denna gång! Denna gång gäller det bara att orka ända in i mål....... Vad beträffar Sam så är jag inte orolig han är sjukt bra tränad och är lagom tjurig för att bara köra på fast är jobbigt.....
Ha det bäst Flodhäst

2 kommentarer:

Annica sa...

Bra gjort! Att ni anmält er alltså :) Hoppas verkligen K slipper få migrän, det är inte kul. Kram A

Sam sa...

Jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra. Kom bara ihåg: Ingen stress, bara fart och fläkt:)