lördag 27 februari 2010

Fredags mys…..

Igår skulle man ju Fredags mysa…..Vi mös vid Varsin Tv/Dator…..

Tjejerna blev hämtade på fritids av Mormor då min plan var att åka skidor….fick dock ett samtal från Fritids att Alma va sjuk….tur nog kunde Mormor hämta lite tidigare!! Men sjuk……Halsont och Feber….något jag INTE vill ha!! Så nu har vi gjort som på OS…..där Emil Jönsson får bo i Garaget……Alma bor alltså i Garaget nu!! Eller nä riktigt så är det kanske inte men jag äter Vitlök och massa C vitaminer och går runt och tror att jag är sjuk….som värsta hypokondrikern……

IMG_2006

Jag åkte trots allt lite skidor igår…….Fast med blandade känslor……Tror att Pistmaskin/spårgörarföraren fick rast mitt ute i skogen och flög hem……för mitt ute i spåret så försvann allt och det blev bara lös snö att åka i………ett litet uppkört spår av någon  annan stackare som åkt innan mig och också trodde det skulle vara spårat ända runt!! Men så var det ju inte….snacka om lurade!!

IMG_2007

Väl hemma så åt vi Bullens korvar med bröd! Jag lagade till den grymt goda måltiden….Ja jag är en hejare på att laga mat!! Sen intog vi soffor och sängar för att kolla på TV!! Magnus i Uppe soffan, Daniel i sängen, Tjejerna i nere soffan och jag framför Datorn….. Vi myste med andra ord på varsitt håll igår!! Klara skulle kämpa hårt för att lyckas se klart på Lets Dance men det slutade med att hon stupade…….Alma hon sov gott nästan hela kvällen!!

IMG_2008

Idag har Magnus, Daniel och Klara varit ute och skottat bort snö från bro taket…….Mycket snö i år kan man säga……Jösses…. Vi har fått gjort en ny ingång till huset…..

DSC00658 

Ok precis just nu när jag skriver detta så åkte precis all snö ner från Carporten och det gör ju så klart att vi måste ut och skotta igen……ja nu är det nog min tur!!  Jag hoppar över skidandet idag……har inbillat mig att jag inte känner mig frisk…..vore ju tråkigt om jag skulle bli sjuk nu!!

DSC00657

Nu skall det strax serveras Lunch här!! Made by Alma som är bra mycket Piggare idag än igår!! Det gillar vi!! Hon och Magnus skall också baka sen…..undra vad det kan bli då?

Ha det bäst, flodhäst!!

Inga kommentarer: