lördag 13 februari 2010

Helgmys…..

Ja ha då är det helg…..det gillar vi i den här familjen…..

DSC00624

Magnus Tårta från Fredagen……Han orkade dock “bara” Halva……

Vi började med Fredags mys igår! Magnus hade beställt smörgås tårta! Han va väl värd det efter förra helgens slit med målningen av Tv rummet! klara ville ha Räkmackor Alma Ägg mackor och jag ville ha bakpotatis med massa vitlöks smör……och så blev det! Alla fick vad de ville ha och alla va nöjda! Jag va extra nöjd med hur jag luktade…..jag luktade inte vitlök jag stank!! Vaknade i morse och kände att jag fortfarande stank……fint det!!

DSC00627

Ett litet tjuvkik på Tv rummet…….Med mobilen….fönstren skall målas i sommar!!

Försökte sätta upp lite gardiner igår kväll…..men de som jag hade hemma och trodde skulle funka måste ha krympt!! Ha ha inte bara kläderna som krymper i Garderoben i det här huset!! Ja ja vi får väl fixa nya…….lite annat fick vi i alla fall ordnig på i “ nya” TV rummet….

DSC00630

Frukt sallad är Mumms…..

I morse när vi vaknade var det skit kallt ute…..21 grader typ! Jag som tänkt åka skidor….ja jag klämde av 14km i Falun igår också för den delen…I Karlsbyhedens fina spår1 riktigt roliga faktiskt!! Men nu i morse så blev det att lugna sig någon timme tills solen gick upp lite så det blev lite mer behagligt ute…..vid 17 grader drog jag på mig kläderna och åkte iväg!! Klämde av 12km, hade tänkt att åka mer men Tårna va frysta och det värkte i dem så jag drog hem! Kan också erkänna att resan till Ikea som Magnus lovat mig drog lite också!! Hem och Duscha med andra ord och drog i mig en Smoothie i bilen så att jag skulle klara mig tills Lunchen på Ikea serverades!! Ja för vi lär ju äta när vi är där….Alma älskar deras Bruna sås!! Planen va att vi skulle köpa innerkuddar till Soffkuddar och gardiner till Tv rummet……Gardinerna blev det att köpa på Jysk! Hittade några soffkuddar där också!! Blev inte mycket på Ikea men hittade en Hylla till Klaras rum i fynd hörnan!! 49 kronor gillade vi!!

DSC00631

Klaras Kladd kaka med Träiga Jordgubbar!! Det är Tanken som räknas!!

Nu på kvällen har vi ätit KLaras Kladdkaka och Grädde!! Jag tog Fruktsallad också!! Barnen skulle absolut se Melodifestivalen men de somnade för länge sedan…..får se hur länge jag kan hålla mig vaken!! Och om jag sover i Soffan hela natten….he he!!

2 kommentarer:

Vida sa...

Åh vad jag äääääälskar smörgåstårta :) Det är bland det bästa jag vet... så nu är jag sugen på det.
Önskar dig en fin alla hjärtans dag!!

Kramar från Liv

I huvudet på Caroline sa...

Fint det blev i nya TVrummet, ni är duktiga:)
Och allt ätbart på bild ser väldigt smaskigt ut, jag är väldigt sugen just nu:)

Ha en super alla hjärtans dag!! Pussen!