fredag 27 juli 2012

Hem ljuva hem…..

Ja borta är bra men hemma är nog ändå bäst! Igår tvättade vi som 17 och var även iväg och badade lite i Fatburn…..eller ja barnen badade mycket och jag lite mindre! Magnus fixade med gräsklipparhämtning och annat medans vi var iväg…

DSC_0860

Så här ser nu Alma ut….

Vi plockade även ur stygnen i Almas panna och det såg väldans fint ut! Nu behöver hon bara ha lite Tejp över för att skydda ärret mot solen ett tag….Vi satte dock på “Strippor” med tejp över såret också för det kom ut lite blod ur såret på eftermiddagen….har ingen som helst lust med att det spricker upp!

Göteborg 2012 083

Livet är en balansgång ibland….det gäller att hitta vad som är minst vingligt bara!! Jag är dock rätt bra att se till att det vinglar för mig….

Idag har det återigen varit en kanondag och jag har säkert miljoner saker som borde göras här hemma men det fullkomligt skiter jag i! När nu äntligen solen skiner så skall det liggas vid ett bad! Så är det bara och nu blev det så även idag! Matsäck i massor och in med alla barn i bilen…Tess är också här! Hämtade upp en kompis till Alma och sen ner till Fatburn….solade sidfläsket ordentligt idag….hahahaha!

Göteborg 2012 165

Familjen Röhnisch i Balder…. 

Just nu sitter jag och Lyssnar på Sköna Cecilia som har varit Sommarpratare på Radio Dalarna idag! Gå in och lyssna du med…Här har du länken!

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2080&grupp=17893&artikel=5204792

I morgon är det Derbydags på Husbyvallen och vi hoppas på storpublik då vi har sponsorer som skall betala en slant för varje person som kommer….ett schysst sätt att dra in en extra slant till Klubben! Jag skall grilla och sälja hamburgare med Magnus…Barnen de får sälja lotter!!

Inga kommentarer: