torsdag 26 juli 2012

Resan dag 3…..

Efter en något stökig natt med Pyspunka på den uppblåsbara madrass som jag och Klara delade på så vaknade vi i alla fall….

Göteborg 2012 039

Samling nere hos de andra klockan 10 för avfärd mot Universeum för att bli lite bildade…..Vilket jätte hus med många olika saker att titta på! Man kunde Fota hur mycket som helst och Klara knäppte hejvilt! Jag tycker nog att Fiskarna och den våningen där man fick prova och testa på saker var det bästa….

Göteborg 2012 073

När vi lämnat Universeum så dumpade vi Barn och Män på Hotellet och vi Tjejer begav oss iväg på shopping….åh gud va vi handlade…eller inte alls! Jag köpte två påsar till Matlådorna och en Disktrasa till Robert….haha! Jag är ingen shoppare jag inte!!

Göteborg 2012 081

Till Kvällen anslöt en till Familj från Husby! Familjen Z hängde med oss ut och åt mat...På Jensen Böfhus idag igen….vi ville kolla om det va lika bra här….och ja vi kom alltså 16 personer och ville ha bord….det gick…men Magnus och Tobbe fick sitta vid Barnbordet och där passade de riktigt bra!

Göteborg 2012 076

Var det lika bra då? Ja jo min biff var verkligen så blodig och rosa som jag ville ha den…super smaskig…men jag måste ju säga att när de skriver på menyn att man får fri tillgång till Potatisen så kan de ju lika gärna ta större skålar så de slipper kuta benen av sig! I alla fall när ett gäng Potatis ätande Bönder kommer….hahaha! Men jodå nog va det lika bra som i Örebro allt!!

 Göteborg 2012 091

Efter maten var det nästan bara  kväll och gnäll kvar….

Alma och Huvudet då? Jo ni, hon har haft lite ont i nacken och runt såret i pannan men vi har ätit lite Alvedon och Alma är en kämpe och surar inte ur bara för lite Huvudvärk…..

Göteborg 2012 160

En först koll på såret vid plåsterbyte!!

Inga kommentarer: