fredag 20 juli 2012

Regnet det bara öser ner…..

Och vår gräsmatta mår inte alls bra av det men det är väl bara att gilla läget antar jag….. Under veckan har vi snabb badat någon gång borta i Fatburn men jag längtar ju efter att få packa matsäck en bok en filt massa badkläder och styra bilen mot Dammsjön och få sand överalt och fullkomligt tok sola hela dagen….men det får jag nog tyvärr glömma denna skitsommar!!

Sommar 12 069

Igår var vi i alla fall till Säter med Sibbans traktor och som vanligt åkte vi ända från Gustafs….jo det blev blött och lite kallt på vägen hem men vi klarade oss rätt bra ändå måste jag säga! Det var dem som hade det ännu värre än vi….

Kolla denna Länk så ser du vad SVT filmade…

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/gavledala/fullt-os-i-sater

Idag har vi då inte gjort mycket….i alla fall inte jag….Magnus har fixat bilen inför morgondagens tripp och jag vikt tvätt! Gräset har mannen också klippt….i alla fall den del som går att klippa…Jo men just ja…jag sågade två Hjärtan ute i ladan idag också…och målade dem vita så klart!

Sommar 12 073

Sixten börjar tycka att regnet kan ge sig nu…han kommer ofta in och är totalt genomblöt….pälsen korvar ihop sig och samlar på sig alla tänkbara natursaker….gräs, mossa, kvistar, blommor och allt släpper han av där han känner för att ligga och vila….vilket han gärna gör i Klaras säng, Uppe på strykbrädan, På ryggen på Soffan eller utsträckt på Mattan vid soffan…..eller som nyss då han sov lite med Alma!

Inga kommentarer: