måndag 2 juli 2012

Husby veckan är igång….

Vi startade i fredags med Allsång och det vart så där väder….men ca 80 personer kom och sjöng fint med Husbydragspels klubb och några gäster….Filip gjorde några grymma låtar och så en Dam som har sommarstuga i vår by sjöng också vackert….En bra kväll vid Wärdshuset i Dala-Husby med andra ord!!

1340991916387

Lördagen bjöd på Återbruksfestival och Loppis….Jag hade lite för höga förväntningar på Återbruksfestivalen tyvärr och blev grymt besviken när jag insåg det….Trodde det skulle vara fler Återbrukare men icke sa nicke….men nästa år om det skall bli något så får det allt bli mer…

1341070402094

SnyggHampus…

Jag Tjejerna och Magnus hade Kioskerna öppna för Husby AIKs Fotboll räkning och förberedde inför Kvällens aktivitet med Länsdans för Funktionshindrade…..även där blev jag lite besviken…hade velat att fler skulle komma men så kan det gå om man litar på att andra skall hjälpa en…nästa år skall jag själv se till att hela Dalarnas Brukare vet av det! Om jag så skall bjuda in dem personligen…..

1341078012201

Alma, Jonte och Klara….

Klara och Alma körde Lotterihjul och såg verkligen till att ingen gick därifrån Tomhänt! En gång såg jag Alma stoppa hjulet och såg till att det hamnade på rätt siffra så att en Farbror fick vinna stjärnvinst…..Han valde då en väska som Södra Dalarnas Sparbank skänkt och va väldigt lycklig över den! Vår kära Hampus vann till slut ett spel om Astrid Lindgrens Filmer (från Bokia i Hedemora) och glädjen va total!!

1341078275211

Larsa och Hampus!!

Jonte han kammade hem tre Tennisbollar (från Sportkompaniet) och sprang ärevarv runt hela Klippan av glädje!! Helt Underbart! En annan Kille vann en Sverige T-Shirt och blev väldigt Glad…det också med hjälp av Alma :-) Alma och Klara ville verkligen att ALLA skulle ha något med sig hem…. Underbara barn!

1341086927634

Stephan och Sofia fick tag i Mikrofonen och de satt bra länge helt ensamma inne på Dansrotundan och sjöng och märkte inte att alla åkt hem så när jag skulle skjutsa hem dem så undrade de vart alla var….men brydde sig inte nämnvärt utan gick för att köpa en korv med bröd…

Härlig kväll med andra ord!!

Inga kommentarer: