söndag 28 september 2008

50 års kalas!!

I Torsdags så fyllde vår Gemensamme vän och arbets kamrat Forza 50 år och han hade öppet hus!! Vi bestämde oss för att vara med och hålla öppet........lite sent kom vi på det men Farmor tog hand om Tjejerna och Vi fick sova hos Pontus så allt löste sig till det bästa!! Fast innan vi åkte mot Falun och ett biobesök så hade vi värsta röjardagen jag och Magnus!! Vi städade ur det där lilla råtthålet under trappen så nu är det rent och fint där och vilken dag som helst ska vi kunna ställa in lite (med betoning på lite) prylar där igen! Inte en massa bråte alltså!! Magnus röjde och jag Tvättade!! Skönt att göra undan lite i alla fall! Man måste ju få lite gjort under helgerna också, man kan faktiskt inte bara roa sig och nu va vi effektiva och hann med båda två!!

Bjarne, Jag och Magnus!!


Efter lunch så åkte vi alltså till Falun via Mormor (Klara blev kvar där efter Fredagens Tacomiddag där) På vägen plockade vi upp Daniel och Farmor och investerade i lite Popcorn, godis och dricka och ändstoppet va bion! Wall-E va filmen som vi skulle se!! Den va riktigt bra och den ville säga något också!! Det är inte så ofta som "Barnfilmer" har något att säga oss också!! Jag säger bara att vi måste nog här på jorden börja tänka oss för med vad vi gör med vår jord!

Cowboy Berke!

Efter filmen bjöd Farmor på Lasagne och jag och Magnus gjorde oss klara för att trampa ner till Forza på hans öppna hus!! Det va öppet och det var väldigt många goa arbetskamrater på plats och Magnus fick träffa några "gamla" vänner och det var skoj för honom!! Vi stimmade på där och åt lite Tårta av olika slag och blev sedan utslängda och nerkörda på stan och där stod nu Harrys för det öppna huset!! Fast jag har nu kommit på att jag tycker bara att det är jobbigt att gå på Krogen!! Förresterna är BÄST!! Men det var väl så där roligt och till slut så tog vi oss ner till en öppen Pizzeria och klämde i oss varsin Kebabrulle!! (Där rök Magnus diet igen idag) Av någon konstig och skum anledning så blev Pizza bagarna som jag känner sen förr så glada över att se mig så jag fick min mat före ca 20 andra som stod i kön..........kändes rätt ok att bara glida för alla och börja äta!! Nice!

Jag och Pontus klär bäst i Svartvitt!


Vaknade i Pontus lilla lagoma lya i morse och höll på att svettas ihjäl, trots att balkongdörren sått öppen hela natten!! Det är sjukt varmt att ligga bredvid Magnus i en 120cm bred säng!! Urk va trångt det är men det duger absolut en natt ibland!! Pontus själv som egentligen inte skulle sova i Stan i natt gick hem till Berke och sov istället!! Så himla snällt av honom fast vi erbjöd honom att sova mellan mig och Magnus men han tackade nej konstigt nog!! Förstår inte varför faktiskt!! Vi hade bokat Frukost på Grandhotell och vi gick ner dit för att Frossa i oss en god frukost!! Ha ha vi kom försent! Magnus hade tagit fel på Tiden!! Det blev att investera i frukost på Hemköp istället!! Inte lika som hotellfrukost men helt ok ändå!! Vi köpte Macka och Gustafskorv, jos,vindruvor och äpplen!! Satte oss på en parkbänk vid Tisken och åt!! Kändes som om att vi va värsta A-lagarna, fast vi drack i alla fall inga öl..........Tog sedan en skön höstpromenad hem till Farmor och Barnen!! Åt Lunch på äckliga McDonalds.......tycker det är så äckligt så jag Tog en sallad fast den va skit äcklig den med!! Men så kan det bli om ingen orkar göra Lunch!! BLÄÄÄ.....

Ett så fint Höstlöv....




Sedan bar det av hemöver och snabbt iväg på gympaträning!! Jag fick skulle sitta idag så Magnus skickade jag ut på en promenad under tiden tjejerna tränade!! Med sitta menar jag att det är alltid en vuxen som måste sitt med när barnen tränar för Ledarna är inte över 18!! Nå försäkringsjox!! Magnus kom sedan på den braiga idén att vi skulle äta Thaihämtmat!! Det gillades av resten av Familjen så nu är jag skönt mätt och har två härliga Thaimatlådor till veckan!

Min Gamla skola!! Saknar min Klasskompisar mycket!!

Helgen har varit jättebra fast jag inte hann göra det jag ville men det hinns med i veckan och sedan kommer ju snart en ny helg! Fast då är Magnus borta och Tjejerna har Gympa tävling så då kanske det inte blir så värst mycket gjort då heller.....ja ja det kommer en ny efter den också.....fast då är det ju fest med Ollecupen.......oj oj hur ska detta sluta!!



Falun i Höstfärger!!

Det enda tråkiga med Helgen är rätt mycket tråkigt och det var ett sms som kom till mig mitt i natten mellan Fredag och Lördag! Det stod att Familjen i Smedsbos Lilla André blivit dålig och fick åka akutflyg till Uppsala!! Nu verkar det som om att det är på väg att bli åt det Braiga hållet men vi ropar inte Hej än!! Tycker att det borde vara nog för den Familjen nu

Seriös Frukost!!

Nu ska jag faktiskt ta och gå upp och Lägga mig i en helt ny bäddad säng!! Magnus håller på för glatta livet med sängbädningen!!

1 kommentar:

Vida sa...

Det är så roligt att läsa dina inlägg för hos dig händer det alltid saker och man ler när man läser (bortsett från det där sms:et som ni fick). Kul att få se bilden på Kristineskolan. Den tar fram gamla minnen.

Lev väl!

Liv