tisdag 30 september 2008

Hemtrevlig lukt!!


Musli Mumms!!

Har fått en underbart hemtrevlig lukt i Huset idag!! Har nämligen gjort Musli!! Den är beroende framkallande kan jag lova!! Har fått det av Hurtbullen i Berga Men jag har modifierat lite med det!! Receptet alltså!! Nu luktar det i alla fall musli i hela huset............

Jag har retat upp mig duktigt på en sak som stör mig nå så förjordat!! Det är så att Mina två barn har rätt att åka Buss till och från skolan om de vill och kan!! Nu är det ju så att de går på Fritids efter skolan men på Mornarna skulle de kunn åka lite Buss i bland så slipper Pappa Magnus köra dem och de får sova några minuter till.........mm men visst nu vägrar Klara att åka buss på grund av att det är så fullt på Bussen att de måste stå!! Ok tycker kanske ni det orkar hon väl? Jo hon gör det men vägen till skolan är inte helt rak och vägen är trång och det finns fler fordon på vägen än Bussen! Vilket innebär att Bussen kränger åt alla håll och kanter och barnen far runt som små strumpor i en torktummlare!! Jag gillar det inte!! Vad händer om Busschauffören måste tvär bromsa!! Jo de barn som står kommer att sitta i rutan som Frimärken! Jag har ringt och påpekat detta men det jag fick till svar var att det får stå upp till 23 personer på en Buss och att det var en ekonomisk fråga, ja jo det kan jag hålla med om att det kostar och ha en buss i drift Frågan är bara vad som kostar när det händer något!! Nu har vi ringt Tre stycken Mammor och han på Kommunen har lovat att han skulle titta över hur det funkade och jag tänker ge honom 14 dagar sen så blir det nog en Stänkare I Den Lokala Tidningen!! Det kan inte vara meningen att 6 åringar ska behöva stå i bussen!! Jag köper inte det! Sen hör det till saken att när de ska hem så åker de med Mindre så kallade Taxibussar och då är det stenhårt att det ska vara bälte på.........Det rimmar liksom inte alls i mina öron!!

Nä nu har jag fått klagat av mig lite så nu är det dags att se till att Tjejerna kommer i Säng ordentligt!!

Tack Liv för dina Goa kommentarer!! Vore roligt om fler lämnade ett avtryck också!!



Kram kram på er alla!!

2 kommentarer:

Vida sa...

Tack själv :) Kan ju inte låta bli att kommentera i tid och otid. Den där müslin är jag så nyfiken på.. den har du skrivit om förut.

Annelie sa...

Hejsan!
Har tänkt många gångaer att jag ska lämna ett litet fotspår efter mig, men det var det där med tiden och stressen.... Jag flyger in här lite då och då, läser dina roliga och händelserika inlägg, så flyger jag lika fort ut igen. Ber om ursäkt för det.

Tack så jättemycket för att du tar dig tid att lämna avtryck hos mig. Jag får mycket stöd genom bloggen och jag får skriva av mig lite frustrationer. Det hjälper faktiskt lite, i alla fall där och då.

Jättekul att följa dig i din vardag, du lever ett händelserikt liv. Fullt av fart och fläkt. Jag är helt med på klassfest, hade varit superkul att träffa alla igen.

Kram från Annelie