söndag 14 september 2008

Söndag i Pyjamas!

Ja vi går fortfarande runt i Pyjamasarna här! Eller inte Magnus för han har åkt på Fotbollsmatch!! Vi andra skall snart åka på Gympaträning!! Då gäller det att kliva ur nattlinnet!!
Igår blev jag som jag befarade över bjuden till Bodegan......Jag tog en lite vända över dit och kom hem före ett faktiskt!! Bra jobbat av mig tycker jag!! Jag och Ulrica drog upp lite Riktlinjer inför Bröllopet nästa Sommar!! Det kommer att bli kanon! Vi kommer att köra ett blått Färgtema har vi nog bestämt!! Om nu sånt är viktigt........... Något som Jag vet att Olle var lite oroad över var själva toa frågan! Han tyckte att det var helt ok om alla gick in i deras hus och lånade toan men det säger jag absolut stopp för!! De har nämnligen ett SKITBRA utedass som funkar hur bra som helst!! Det bästa är att det är TRE hål, vilket som alla förstår innebär att man kan vara Tre stycken (minst) inne på dass samtidigt och uträtta sina behov!! Lätt att en Gästbok skall ligga där..........Snart lär vi börja planera lite mer tror jag eller i alla fall om några Månader!!

Tjejerna samlar ju sedan ett tag på Pezar. ( ni vet de där godisfigurerna) Nu är det så att de har lyckats fått ihop så många att de har blivit översvämning i deras Margarinlåda som de står i! Nu skulle det va väldigt roligt om vi kom på någon ny lösning för Pezarna! Är det någon som har någon bra idé?


Detta är resultatet av lite övande här idag!! Undra hur vi nu ska gå vidare och lära oss fler låtar!! Tips Mottages gärna!!

Rivandet på Klaras nya rum har också tagit fart!! Magnus han med riktigt mycket innan han blev tvungen att ge upp och åka på Fotbollen!!

4 kommentarer:

Anna Jiii sa...

Vet inte om den förra kommenatren kom..hur krångligt som helst för att jag ville skriva en kommenatr..suck!!! Men nu borde de gå lätt. Jag vet hur man enkelt kan få barnen att lära sig spela fler sånger på keyborden!!! Gör små små lappar med olika färger på och tejpa fast på tangenterna. Gör sedan en notbok där olika toner motsvarar olika färger. Rita sedan noter i den färg som skall spelas och barnen kan följa färger istället för toner och kan spela sånger själva=)...dax för en tacokväll hos er snart tycker jag, då kan jag fixa det åt er om ni vill!!=)

Anonym sa...

Ha ha!! Det är inte så krångligt!! Det är bara att klicka i att man är anonym så ska det funka!! Låter Jätte bra Anna!! Självklart kan det bli Tacos här om du Fixar det år Klara!! Vore kanon!!
Kram Anki

Anonym sa...

HEj
Det var så lite så, Vad duktig Klara var att spela. Bra att den kommer till användning.
Jag vill också komma på tacokväll, nu när fotbollen slutar så har jag ju hur mycket tid som helst över.
Kram

Anonym sa...

Oj glömde att skiva vem jag var.
:) Marre här