onsdag 17 september 2008

Små Lyckopiller....


Lycka är Trattkantareller!!
Har kommit på alldelens på egen hand att jag omges av så många små "Lyckopiller"! Här nedan kommer några av de helt utan turordning!!

Lycka kan vara när:

- Man vaknar mitt i natten och Alma står bredvid sängen och säger- Åh mamma jag måste få ligga med dig!! Och sedan kryper hon ner och somnar om på direkten!!
-Att se Klara fixa en riktigt bra Handstående med nedrullning i Kullerbytta!! Hon tränar stenhårt på det nu!!
-Att gå ut i Korridoren på jobbet och se sin Underbara arbetskamrat Gunilla vara på jobbet och hälsa på!! Hon kämpar just nu med en Tumör i magen men ser Grymt pigg ut med tanke på omständigheterna!! Fan vad jag hoppas att hon snart är tillbaka på jobbet igen!!
-Att igår åka in Till Borlänge och slå sig ner hos Frisören Ingrid och Tvätta håret och bli ny klippt!!
- Att komma försent till jobbet.......och tack vare att jag gjorde det så stötte jag på en svampplockare av hög rang!! Hon gav mig en korg med massa Trattisar och sa att jag fick ta så många jag ville!! Jag fick senare skäll för att jag tog för lite...........
-Att få åka iväg och Träna handboll!! Så skönt att röra på sig!!
-Att Magnus är Borta......för då kommer han ju hem igen!!
-Att få äta Ny rökt Rådjurskött!
-Att ha två underbara Tjejer som är så himla duktiga och hjälper så gärna till med olika saker här hemma!!
-Att ramla in på Coop och helt plötsligt säljer de Köttfärs för 19.90 kilot........köpte 8 kg!!
-Att få äta Ny rostade Leksands Mackor med ny stekta Tratt kantareller!!
-Att be någon komma hit och Palla Äpplen och sedan få en Äppelmos burk Tillbaka!!
-Att Pinglorna vill komma hit och äta Tacos med oss!!
-Att Mormor går på kurs för att lära sig sy Magnus Husbydräkt!!
-Att snart få börja planera lite........

Ja det finns så mycket man kan bli Glad av!! Det gäller bara att man ska se de små olika sakerna som är rätt vardagliga som Lyckopiller! Inte lätt men man måste ju försöka!!

Våra Leksandsrostisar!!
Men ibland är inte livet alltid varken lätt eller rättvist och en del människor får helt enkelt inte vara med oss andra utan får tyvärr gå vidare!! Jag har sedan ett tag följt en Tjej på hennes blogg om hur hon kämpat mot sin cancer men nu har hon vandrat vidare för det fanns liksom inget som dödade den där Idiot cancern!! Fasiken va orättvist det kan vara!! (Vill någon läsa hennes Blogg finns den fortfarande kvar och Liv har länken hos sig! Den heter Jag är frisk) Tankarna går till Hennes nära och kära!! Usch och fy helt enkelt hoppas verkligen att man inte behöver gå igenom något sånt där men man vet ju aldrig!! Därför kan det ju vara bra att ibland stanna upp och kolla in Lyckopillren!!


Nu är det dags att krypa ner i sängen och stänga av Tvn! Leksand verkar i alla fall gå mot vinst för de leder nu med 9-1 och det är ca 7 minuter kvar!! Heja Leksand med andra ord!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig med alla dina "lyckopiller" !! Om man bara kan se allt det lilla som gör en glad i vardagen blir allt mycket roligare.
Det finns så mycket man tar förgivet.
Läste också bloggen om Madelene + hennes mammas hjärskärande blogg. Det är sånt som får en att inse att man ska vara glad för det man har och leva livet fullt ut varje dag!!
Och vad passar bättre än trattisar på rostat bröd...

Kram!

Vida sa...

Wow vilken lyckopillerkänsla jag fick.. och sugen på trattisar blev jag också. Sen vill jag också ha en såndär cool rost men skärmflygaren sa lite surt att då vill han inte äta mina mackor.. ha,ha. Som om det skulle hindra mig. Den står på önskelistan i alla fall :) Tillsammans med att det vore kul att se LIF i toppen igen.

Ja, den bloggen har fått mig att gråta och verkligen känna att det gäller banne mig att ta tag i vardagens lyckopiller och tala om för sina nära och kära vad de betyder.

Kramar i massor

Liv

PS: Du skriver så himla skönt och levande så jag alltid sitter med ett småleende på läpparna när jag läser. Det är mycket värt! Ds.