måndag 8 september 2008

Sjukt Rolig helg!!

Alltså jag vet inte Riktigt vart jag ska börja och långt kommer det att bli.......men jag tror att jag börjar med Fredagen!!

Fredag!!

Ja efter att jobbet va klart så drog jag och Tjejerna iväg till Säter för att hämta nycklarna till Vandrahemmet där Bk Salems Herrar skulle bo!! Vidare ner till Hedemora där ett halv oorganiserat kaos stod på! Cupen började starta om man säga så!! Vi grävde oss genom kaoset och försökte fixa allt till det bästa och till slut så tror jag vi lyckades riktigt bra!! I alla fall så kom "mina" herrar så jag fick svänga över till Säter och installera dem!! Magnus han hade då burit tillsammans med andra killar nästan hundra Tältsängar ut ur en källare och in i en skola!! Bra jobbat! Tjejerna de var assistenter i Kiosken!! Det blev en rätt sen kväll men det fick det lov att bli!! Det måste göras det som skall göras om man säger så!!

Måste också berätta att Magnus gick upp FEM på Fredag morgon för att tvätta.......vilket jag gillar skarpt! Tack Gubben!!


Lördagen!!

Den startade Halv sju!! Upp och äta Frukost och iväg till Skönvikshallen i Säter för att ställa i ordningen den till Nio då Matcherna drog igång!! Snälla och Goa Wicky och Magdis kom och satt i Sekretariatet!!Senare under dagen blev de avlösta av Underbara Madde och Sandras Pappa! Tok bra jobbat allihopa!!!! Ok matchklockan på Väggen pajade direkt på morgonen.......med andra ord det var dags för att lösa ett rätt sort Problem och börja Tänka lite!! Problemet löste sig snabbt som ögat och vadå för i tiden hade man heller inga Digitala saker på väggen!! Nu blev det som på den gamla goa tiden och det funkade hur bra som helst!! Trots att en av Domarna Muttrade ett tag så gick det lysande hela dagen och den där halv griniga domaren vände senare till en snäll man och bad till och med om ursäkt!! Stort av honom!! Under hela dagen så var det ingenting som hände som var särskilt svårt att lösa, lite småsaker som löstes genom ett samtal till någon som kunde hjälpa mig eller bara svara på frågorna jag hade!! Jätte bra och Enkelt!! Fick väldigt god kontakt med både Ledare och Spelare och det var en härlig stämning i hallen där alla hjälptes åt att hålla rent och snyggt!! Sånt gillar jag!! Sista matchen slutade runt 19 och jag röjde ihop det värsta och drog hemöver!! Nu var det ju dags för Karins 40 års kalas!!


40 års kalas/Bröllop!!


Vi blev ju som alla förstår lite försenade till festen men gjorde en rätt bra Entre ändå!!

Vi hade varsitt jättepaket med oss till Karin och när vi gick upp för Trappen så sjöng vi: Vad är det för en dag, vad är det för en dag Jo det är Karins Födelsedag..........Ja det va en och annan såg lite Paff ut men det va en kul grej tror jag att vi liksom klampade in så där!! När vi kom så höll Karins Bror och Syster på att läsa upp Karins dagbok under livets gång!! En jätte kul grej!!

Jag och Magnus tog för oss av Den jättehärliga Buffén som Lena på Värdshuset Dukat upp åt oss!! Jösses va hungrig jag var.......åt tills det stod ut genom öronen och han lagom klart till frågesporten!! Men innan det så sjöngs det lite allsång och så fort det skulle börjas sjunga så avbröt vi vid Busligans bord med att börja sjunga Ja må hon leva......lite busigt i allafall!! Sedan gick även runt och blåste ut ljusen så Karin fick lov att tända dem igen!! He he va busigt!!

Men det busigaste av allt det stod då Karin och Hans själva för!!

De hade i hemlighet gått och gift sig under dagen! Inte sagt det till någon, inte en enda liten stackare!! Alla gästerna fick reda på det genom ett Bildspel som började med att handla om Karin och slutade med att det visades bilder från dagen då de varit i Kyrkan och giftat sig!!
Nu kan vi tala om Tappade hakor!! Föräldrarna till de båda ska vara glada att de har starka hjärtan.......annars vet man aldrig vad som hänt!! Fy F-N va roligt det var och Glädjetårarna rann på många!! Helt sjukt roligt!! Festen som nu blev en Bröllopsfest tog fart med Bröllpsvals och hela köret!! Party hela natten och givetvis vart vi kvar och stängde stället!! Fast först så gjorde Magnus, Karins bror och Peter ett vad jag tror ett rätt schysst uppträdande! Karins Cykelkamrat Kerstin sjöng även sin hemmagjorda sång och Skrattmusklerna var nu ordentligt tränade!!

Fick även äran att köra hem Brudparet!! Kvart över Fyra tror jag att vi va hemma........

Brudparet!! Bilden har jag lånat av Folket i Smedsbo!! Kolla där för fler bilder!!
Söndag!!

Ok klockan ringde sju och jag va dö!! Men det var bara att bita ihop och gå upp!!

Speddad som man är så drog man iväg till Säter och var där i god tid innan dagens matcher drog igång!! Två Goa Värmlands Domare kom och berättade att de hade fått reda på att i Säter jobbade det en Hallvärd med Stil och Finess och att servicen va Tokbra!! Alltså det var mig de pratade om!! Gårdagen fyra domare hade inte gjort annat än att prata om den underbara problem lösaren i Säter!! Alltså jag!! Jösses jag fick knyta fast mig i ett snöre!! Med risk för att bli så nöjd så att jag skulle flyga iväg som värsta helium ballongen!! Mina Sekretariats Människor kom också i god tid och även en Bonus Tjej kom!! Underbart!! Hon va en klippa att ha med!! Malin och Sandras Pappa fick god hjälp av henne och det funkade jättebra idag igen!! Kul kul!!

Efter att dagen i Säter avslutats klockan ett drog jag vidare till Vasahallen och Hedemora där jag visste att det inte Funkade så där jättebra!! Ok nu fick jag verkligen visa mig på mitt bästa problemlösarhumör!! Det redde ut sig rätt snabbt då Malin och Hennes kompis som hjälpt mig i Säter också dök upp och hjälpte till i Sekretariatet!! Bra jobbat Tjejer!! Nu ska jag inte säga att de som redan var där inte gjorde ett bra jobb men de behövde vila lite helt enkelt!! Finalspelet flöt på och det va väl rätt lugnt förrutom några hormonstinna "pojkar" som hetsade upp sig mer än nödvändigt!!

Jag utsågs även till Klubbens Prisutdelare!! Nice och man Tackar för äran!! Klara och Alma hjälpte mig jättebra!!

Noterbart är att i från "min" hall så var det Hela FEM lag som tog sig till Final!! Båda Herrlagen i A-slutspelet och Båda damlagen i A-slutspelet och ett lag i B-slutspelet!! Jag tror givetvis att detta beror på att de hade en sån bra Hallvärd i sin hall under Lördagen så att de fann inre harmoni och en jäkla kraft till att orka med detta!! Eller inte vad vet jag!

Sammanfattningsvis kan man säga så här:

Det har varit en underbart rolig och fantastiskt givande helg!! Man är trött i både huvudet och i kroppen men det har varit värt allt!! Familjen Lindgren-Röhnisch har givit Hedemora Handboll en helg av sitt liv och Jag, Magnus och tjejerna har gjort det med glädje!! Nästa år då är det 10 års Jubileum!! Det ska bli skoj att få vara med då med!!Man får ju så mycket tillbaka när man gör sånt här!! Alla "mina" lag har redan bokat mig som Hallvärd och det känns stort och Magnus han kommer förmodligen att omplaceras för att utnyttja honoms kompetens bättre!! Hur stort som helst!! Oj oj måste nog ta fram snöret igen..............Alltså jag vill inte låta skrytig men......

Jag kan och säga att ALLA i hela Hedemora Handboll har gjort ett Kanonjobb!! Och då menar jag alla som varit med! Kökspersonal, kafeteriafolk,hallvärdar,sekretariatsfolk,transportgruppen,tävlingsledningen,insatsstyrkan, förläggningspersonal och sist men inte minst städpatrullen!! Alla har fått beröm av alla lag utom Dommarna som en del av dem inte hållt särskillt bra kvalite men nämner ingen men alla som är berörda vet vem/vilka jag menar!! Med andra ord så har vi lyckats i år!! Men har ändå lite att jobba på inför nästa år!!

Jag säger också Jätte Tack till skönvikshallens personal!! Ni är underbara allihopa!! Tack för hjälpen med allt!!
Tack också till Mormor och Sibban som hjälpt oss med barnen!
Och givetvis Tack Hans och Karin Hedlund för att vi fick vara med!!


Klockan nio igår kväll kan jag lova er att en Helt slutkörd Anki störtade i säng och sov som en GRIS hela natten och idag har jag faktiskt fått tagit Semester från jobbet av min snälla chäffer på jobbet!! Ringde sent igår kväll och frågade om lov!! Tack Berke!!

Inga kommentarer: