onsdag 24 september 2008

Mycket att göra nu......

Ja som jag skrev i helgen så är det mycke mest hela tiden men nu i början av veckan har det varit lite Lugnare men jag har bara inte orkat skriva! Eller man kan säga att det finns ju annat att göra också! Tänk vad mycket jag måste ha fått gjort här hemma innan vi fick Dator i huset!!!
Hur som helst så fick vi tok stryk på Matchen i Söndags och jag kan lova er att jag kände hur mycket som helst att jag är grymt Match otränad!! Det kändes mest rörigt men va 17 det kommer väl med tiden får man hoppas!!


Magnus var ju som jag sagt på hälsoresa förra veckan och nu är han mer taggad än någonsin! Vi äter enligt någons föreläsares idéer: Frukost som en Kung, Lunch som en Prins och Middag som en Kyrkråtta!! Alltså en ordentlig Frukost en Bra Lunch och lite mindre mat till Middag!! Inte så väldans mycket med Kolhydrater till Middagen! Grönsaker i massor äter även Magnus nu! Tro det eller ej men jag fick till och med i honom Vita stora Bönor här om dagen och även nån annan sorts bönor igår!! Han gillar det inte men äter..........Broccoli går riktigt bra! Det är bra att han är Taggad men jag tycker att det är svårt!! Alltså jag är inte så haj på det där med matlagning och har rätt dålig koll på kolhydrater, proteiner och massa olika fetter hit och dit! Men jag ska ta och försöka lära mig!! Magnus har en bok med sig hem som jag ska läsa......tänkte jag!! Sen så hade de prata om något som Heter Dopamin (typ) och tydligen så sov man bra om man har mycket sånt i kroppen och Magnus får tydligen sånt av att jag kliar honom på ryggen innan han somnar!! Ni kan ju alla lista ut vad det betyder......jag kommer att få Kli armbåge inte nå Tennis eller Musarmbåge här heller utan Kliarmbåge!! Allt för Dopaminets skull då!! ;-))


Minns ni Ljusstaken jag skrivit om som jag ska beställa från Alvashus? Jo det är så att jag fått reda på att jag kommer att få en i Julklapp av min Syster! Snällt av henne!! Det gillar jag!! Det var ännu snällare att ringa och berätta det också!! Då behöver jag ju inte beställa fler än nödvändigt liksom!! Fast hur gick det då idag när jag skulle beställa? Jo så klart var de slut!! Hoppas som 17 att de får hem fler!! Jag SKA ha två innan jul det SKA jag bara!

Vill ha!! TVÅ stycken till!!
Igår hade jag en lite formsvacka här hemma på eftermiddagen! Tyckte att allt va så drygt och jobbigt! Kändes som att jag inte räckte till riktigt och allt det nya Magnus bara Sprutar ur sig vad gäller maten gör mig nästan illa mående!! Jag har inte kunskapen känns det som!! Fast å andra sidan handlar det ju bara om att äta Bra och nyttigt! Det är ju inte så att vi inte ätit så förfärligt onyttigt tidigare men visst vi ska skärpa till oss Ytterligare lite!! Men att variera kosten tycker jag är så himla svårt!! Jag tycker det är rätt roligt att laga mat men skulle vilja ha mer Kött på benen om man säger så.........................någon som Förstår mig eller?? Hur som så blev det ett litet smärre Sammanbrott här hemma som slutade i lite Tårar innan jag tog en Promenad och kom på skönare tankar!! Det ordnar sig ska ni se........Sen ringde ju Syster mitt i min Promenad och berättade om ljusstaken och genast blev man på bra humör........tänk vad lite det krävs! Åt båda hållen! Både upp och ner.......Sen var det ju kul att prata med henne också så klart!! Det var ett tag sen kan man säga!!

Ett Gammalt kort på Goingarna!!
Något annat som jag just nu tycker ar grymt skönt är att Läsa i Vida livs blogg!! Hon får en att tänka efter så mycket! Inte för att jag är någon funderare direkt men lite stannar jag minsann upp och tänker till lite extra när jag läser hennes blogg!! (Undra om jag lyckades med Länken nu??) Tänk att hon håller på att lär sig att bli Coach, konstigt en coach för mig har ju alltid varit någon Fotbollstränare eller nåt sånt!! Det får mig Osökt att tänka på min Basket coach jag hade när jag var mindre!! Han hete Tim och kom från USA han va Coach åt oss under två år tror jag att det var!! Han lärde oss väldigt mycket Engelska fast med Amerikansk slang och Dialekt!! Inte alls så populärt hos högstadie läraren i Engelska!! Det va rätt stort att få ha honom som Coach! Han var bra helt enkelt!! Fast han tyckte det var lite jobbigt att säga Bra till oss tjejer då Bra på Hans språk betyder BH!! Ha ha det tycker jag är lika roligt varje gång jag tänker på när han skulle förklara för oss.......Fniss!


I morse så kom jag försent till jobbet......igen! Ja fast idag hade det kunnat blivit bra sent om inte Magnus vaknat helt plötsligt! Han hade glömt att slå på Väckarklockan så den hade så klart inte ringt......Tur att Magnus vaknade fast det blev lite sent!! Men ingen Stress bara fart och fläkt!! Jag tog det lugnt trots att jag va sen..........blir absolut inte bra om man skyndar sig bara för att komma i tid! Idag känns det bättre än igår och jag får inte gräva ner mig så djup så fort det blir lite svårt!! Och sen har jag ju fått shoppat lite idag och när man får göra det så känns det ju ofta lite bättre!! Men vad shoppade jag då? Jo råttgift och ett par nya Handbollsdojjor till mig! Inte allt för upphetsande men det får duga!! Skorna känns lite trånga just nu men ger nog med sig snart och Råttgiftet behövs nu på hösten då de äckliga djuren vill ha lite värme men jag kan lova att här i detta hus ska inga j-a Råttor bo! Helst av allt skulle jag vilja ha en katt men med allergi folk i bostaden så funkar inte det riktigt!! Tyvärr......

Nya Dojjor!!
Nä nu är det dags att Krypa ner i sängen och sova lite! Magnus kommer senare för han är på Hockey i Leksand!

Kram och go natt på er alla!!
Cool Gammal Flaska som Mormor Köpt åt mig!! Tack!!

1 kommentar:

Vida sa...

Vad du är söt! Kul att jag får dig att tänka till.. själv tänker jag nog för mycket ibland tror jag och inspireras av din driftighet och energi som jag skulle vilja ha lite mer av.

Jättefin flaska som din mormor köpt och fina ljusstakar som du fått :) Hoppas de snart kommer in igen så att du kan få hem dem.

Kramar från Vida