tisdag 9 september 2008

Baksmällan.....

Idag kom den som ett paket på posten........

Tillbaka på jobbet igen! Stön, va det minsta jag kunde säga!!

Börjar minst sagt tröttna nu........

Känns som att i helgen så hittade jag nog en sak som jag skulle kunna tänka mig att arbeta med, men man kan ju inte arrangera Cuper dagarna i ända! Hallvärd kan man ju heller inte livnära sig på! Inte i Husby i alla fall! Sjutton gubbar hur gör jag nu? Kan ingen bara komma på att de behöver mig som spring sjas eller nåt.......typ! Att finna snabba lösningar på stora eller små Praktiska problem.......det är något för mig tror jag!! En materialare för ett hockeylag kanske......det var i alla fall min dröm när jag var mindre och Yngre!

Igår efter MiniFotbollen så skjutsade jag hem Emma och gissa vad jag fick......jo en påse kantareller!! De har jag nu gjort en mammaego macka av!! Alltså ingen annan fick smaka!!

Önskar jag kunde hitta dem i skogen men vilse är allt jag går!!

Stekte svamparna i massor med smör och stekte sedan limpmackorna i ännu mera smör! La på svampen och saltade och åt upp alltihopa själv..........en liten tugga till Magnus var det enda jag bjöd på!! En riktig Mammaego macka med andra ord!!

Så himla smaskigt och Flottigt! Det du Karin!!

Nu ska jag vika lite tvätt innan det är dags att åka iväg på möte med släkten om sommarstugan i Laknäs som jag alldelens för sällan besöker........

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker mig se en rynkad tofsskivlling bland kantarellerna.
MiÖ