måndag 10 augusti 2009

Alma....


Min ena Tjej heter ju Alma som ni säkert redan vet!! Hon är så rolig ibland! Som idag till exempel när det var dags att åka på Fotbollsträning. Jag bad henne att gå och byta om och hon drog då ur sig en lång ramsa om att Fotboll va då helt värdelöst och hon tänkte minsann inte vara med och Bla bla bla! Eftersom det är jag som är Tränare så fick hon lov att följa med i alla fall och väl där så är det hon som ivrigt skyndar på alla så att Träningen kan komma igång och det är hon som absolut vill sköta uppvärmingen och tycker att det är jätte kul att Dribbla! När Killarna sedan inte lyssnar på vad jag säger så är det hon som ber dem va tysta så att man hör vad Ledaren säger, ja för jag är inte Mamma då utan då är jag Anki!
Hon gör en kanon träning och kämpar och sliter när vi spelar och ser ut att ha väldigt skoj........väl hemma så äter vi och duschar och jag berättar för henne att jag tycker det är så tråkigt att hon är så sur över att behöva träna fotboll......men jag berättar också att jag tycker att hon gjorde en kanon träning och va väldans duktig på att stå i mål! Ja, för hon slängde sig riktigt snyggt efter bollen ett par gånger!! Så varför tycka det är så tråkigt innan när hon verkar ha det jätte kul när hon väl kommer dit?
Man kan ju undra om hon är lik sin mor tro? Hahahaha
Fast jag vet att jag älskade att åka iväg på Fotbollsträning! Hon blev lite brydd och bad om ursäkt och tog på sig Fotbolls skorna och Pyjamasen och gick ut på gräsmattan och tränade liter Dribblingar och Finter.....Man kan ju undra hur tråkigt det egentligen hon tycker att det är?
Hur som så är hon en väldigt Go tjej mest hela tiden och nu snart börjar hon Ettan! Vilket också har oroat henne.......ja för tänk om hon inte lär sig att Läsa.....får man då börja 7an i Jonsbo då?
Klara och Alma har därför tränat stenhårt hela sommaren på alla bokstäver och övat på att läsa små korta ord med tre -fyra bokstäver i! Klara vill ju att Alma skall känna sig väl förbered..... Ett annat problem har hon också.......hur skall hon veta när hon skall gå in i Klassrummet på Morgonen.....Klara har då förklarat hela Ritualen för Alma ett antal gånger! Först står man i kö och sedan säger Fröken God morgon och så vidare! Jo då hon börjar tycka att det kan bli rätt Ok att börja skolan nu när hon har Förberett sig så väl.....tur att hon har en storasyster som vet så mycket!!

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Hi hi jamen så är ju barn. Mina tycker ibland att det är jäääättetråkigt att åka på orientering och när vi väl är där så studsar de runt. Ha det bra /linnea-maria