fredag 21 augusti 2009

Skolstart....

Japp nu har skolan dragit igång och Alma min lilla skrutta har börjat Ettan!! Pappan lämnade två goa tjejer som vanligt på Morgonen och de va nog lite nervösa båda två!! Eller i alla fall spända! Klara skulle ju få ny Fröken och flytta upp en våning......och Alma då...jo hon började ju ettan med Goa Fröken Aina! Och som Fröken har legat i för att hinna få klart klassrummet! Vi har med skräck i blicken sett röran de sista två veckorna men tro det eller ej det va så fint i Klass rummet när ettorna kom!! Alma tyckte första dagen va bra!! Hon kunde tänka sig att gå dit fler dagar.....bra för hon har ju några dagar kvar i skolan!

Annars så här även Gympan dragit igång för båda Flickorna och det känns på att serva med körning om kvällarna!! man hinner liksom inte med så mycket då! Men en av dagarna han jag i alla fall ta Motionen medans det va Träning! Tack Smedsbo för det säger jag bara!!

Igår på vägen hem svängde vi förbi Isabel på ett spåntan besök.......hon målade hönshuset!! Snyggt blev det då tuppen gick mitt i färgen och gjorde märken på golvet!! Bra tupp.....tänk han lyssnade i´nte alls på Isabel....måste vara något manligt det där!! sedan kollade vi in landet också! Tjejerna fick med sig fina morötter med sig hem så de åkte nog ner i fruktlådan i Morse!! Har även lovat Klara att palla med mig några till när jag cyklar hem därifrån på Lördag efter kräftskivan.....tror inte alls det kommer att märkas om det varit en kräftfull Anki där och härjat......he he!!

Nu lär jag ta och åka hem.....sitter på jobbet! Vi ska nämligen packa oss iväg för att åka upp till Pontus och hans Päron för årets kräftfiske!! Det ska bli mysigt och roligt! Givetvis hoppas vi på Oregn.....som Findus säger!! Sedan ser vi ju så klart fram emot att få Träffa Pontus Nya lillebror Bosco!! Han är tydligen en riktigt skön kille! Vi får se vad det ska bli helt enkelt!!

Som jag alltid säger Ha det bäst!!

Kram Anki

1 kommentar:

Frida sa...

Oooo vilka söta små skolflickor!!! Ha en trevlig helg :)