söndag 23 augusti 2009

Spöregn......

Magnus och Jörgen fixar med Elden.....
I Fredags så var det dags för årets Kräftfiske med Pontus och hans Familj! Vi drog med oss husvagnen och låg över! Skönt att slippa åka hem på natten! I Fredags hade det vara extra jobbigt att åka ända hem då det hällregnade hela kvällen! Ja det va ju uppehåll i ca en halv timme så vi fick fart på brasan men sen så var det då regn som gällde!! Men vad ör lite regn? Man kan ju torka kläderna sedan!! Och det fick vi så klart göra......allt.....ända in till Trosorna var det blött!! Vi grillade korvar och pinnbröd och höll humöret på topp nästan hela tiden! Alma hon hängde med ut i båten och kollade burarna en gång medans Klara hellre stannade i Land och satt i bilen och sov!! Vid 23 gav vi upp för då regnade det sjukt mycket så ingen va torr någonstans......jag säger bara Jösses vad det Regnat denna sommar! Fast tydligen så behöver maninte ha Regnställ i Stockholm.......
Fångsten då? Jo det va så mycket att vi knappt orkade bära den till bilen..............................
Klara Kollar efter Kräftor.....
Björkman hittade svamp istället för Kräftor....
Alma och Gustav kollar lite de med....
Lördag morgon så sov vi tills vi vaknade och det var skönt med sovmorgon!! Jag tog mig en Promenad med Pontus nya Lillebror Bosco! Vilken Hund! Han va sjukt charmig och vi är kära i honom alla fyra!! Där har Kersti och Jörgen fått en go hund!!
Vi lämnade Gårdvik innan Lunch och for hem för att sedan fortsätta Lördagen med andra aktiviteter!!
Goa Bosco......

1 kommentar:

Vida sa...

Nej här behövs inget regnställ... har nästan klarat mig utan mitt glömda prickiga paraply också.. har mest varit nån liten skur..

Kräftor är bland det godaste jag vet...hoppas det smakar.

Kramen