söndag 23 augusti 2009

Kräftskiva på Aspåker......



Underbara Bella....festfixare!!
Lördagen fortsatte efter vi vi kom hem från Gårdvik med att vi lämnade barnen hos Mormor och sedan cyklade vi bort till Jönssons på Kräftskiva.........vi blev välkomnade med Öl och Cider och efter lite förprat och Chamange så drog lekarna igång.......jag hamnade i ett lag som skulle vinna men tyvärr så lät vi mer än vad vi presterade! Men jag tror att det blev Lika till slut......eller?


Anders har problem att få upp Skumpan.....
Vi fick sedan slå oss ner och häva i oss sprit och äta Kräftor!! Jag åt mest av alla tror jag! I alla fall av Kräftorna! Magnus han åt mest Bröd av alla och vann så klart öl hävar tävlingarna.......Isabell hade dukat fint i deras lada och fixat massa trevliga lekar med roliga vinster till Vinnarna!!
Bordet......åt ett håll!

Och åt andra hållet fast bara en sida....
Eftersom Isabel bott i storstan när hon va lite yngre så har hon kompisar där och några av dem var på besök! Jag i min enfald trodde ju att dessa storstadsbor kunde Dricka hur mycket och hur länge som helst.....men ack vad jag bedrog mig när jag insåg att de en efter en trillade i säng......någon gjorde ett väldans elakt bus med Dennis....usch vilka Taskiga kompisar han har!! Inte har de förstånd nog att kolla vart de slår ner röven när de kissar i det Fria heller......näslor i röven är inte skönt.....
En Brödkräfta!!
Jag och Magnus cyklade hem sist i vanlig ordning och va nog hemma vid Halv tre ungefär!! Skönt att det inte blev allt för sent!! Och i lagom bra form dessutom! Vi träffade även på herr Igelkott som va ute på en Natta promenad! Självklart fick jag lov att bäcksvart i mellan åt kan
jag lova!!

Dans golvets Kungar!!

Herr Piggekott
I morse så sov vi länge! Stoppade till och med i en film och låg kvar i sängen ända till 13! Det va sjukt skönt! Jag har haft svårt för det på slutet! Har hela tiden känt att jag måste upp och göra någon slags nytta! Men idag då Barnen ändå var hos Mormor och hon lovat att lämna dem på Gympa träning så tyckte vi att vi kunde få ligga kvar ett tag till....vi han ju tvätta och klippa gräset ändå! Hann även hämta hem stereon och ta en promenad innan det var dags att hämta Tjejerna på träningen! Så idag har jag absolut inte dåligt samvete för att jag låg kvar!!
Mina vita skor.....
De där skorna Köpte jag till vår vita fest men hade dem inte då och har haft svårt för att ha dem på mig....de är så sjukt vita så de bara lyser nya liksom.....eller var kanske jag skall säga! Nu har jag både ägg gula, hönsskit, gräs och lera på dem så nu är de sjukt skitiga istället!! Men de får åka Tvätt maskin så fixar det nog till sig igen!! Hade ett par lila sådana här när jag var yngre! Ångrar att jag inte sparade dem......
det har varit en Toppen helg på alla sätt och vis och jag Tackar alla som gjort den så rolig! Ingen nämnd ingen glömd men ni vet ni som gjort den!!
Ska försöka ta med mig detta in i nästa vecka! Behöver det på jobbetdär jag just nu har det sjukt tungt! Det går liksom tungt just nu!! Och tankarna är dåliga! Men nu är det ny vecka och det ska bli bättre!! Hoppas jag!!
Kram på er......

Inga kommentarer: