torsdag 6 augusti 2009

Kräftskivan av klarad!!


Lycka är att slippa gå och Alma va tillräckligt lång för Radioabillarna i år....det är Lycka!!
Igår så var det dags för den årliga Kräftskivan här i Furuvik......
I år så saknar vi massor av gamla vänner som brukar vara här med oss......Men vi är ju inte rädda för att lära känna nya mäniskor..........så det var ju bara att bjuda in alla dessa nya grannar på kräftskiva!! Fult ös direkt från star kan man säga! Magnus Pangade vår elgrill så det flög gnistor över hela Campingen......Gasolen spökade vid Potatis kokandet! Men vi fick till en Grillmeny och Kräftor till slut ändå! Snappsarna flög i rask takt ner i magen och skålarna gick i ett het tempo!!

Långbordet.....
Jag hade min uteafton igår när barnen lagt sig så jag och Morsan i vagnen bredvid va ut och rekade läget på Campingen! Två gentlemen insåg snabbt att vi behövde en natta macka och bjöd hem oss till dem på en stänkare med Macka!! Jag åt upp halva deras Limpa.........så de blev nog utan frukost mackor i Morse......vi rumlade vidare genom skogen och hittade till slut hem till "vår" gata där det fortfarande va Fest med massa roliga och tokiga folk......vid Två gjorde jag natt!!
Almas nya favis Pata och Magnus......
Idag på dagen har vi varit in i parken och kollat på djuren och grillat goda hamburgare!! Just nu ligger barnen och kollar på film och vilar sig lite! Jag och Magnus tar också igen oss lite! För övrigt så är det värre kaos än vanligt här på Campingen........jösses säger jag bara vilken dålig organisation de har i Receptionen......men men vi kom ju hit redan i Måndags så vi klarar oss alldelens utmärkt!
Stackars Kenneth har ramlat lite..........sen så klart Niclas .......
Jag och Morsan är i fin form...........................
Idag så är det Magnus som har Utedag och det tycker jag känns bra!! Skönt faktiskt! Pontus och Björkman ansluter strax och det kan nog bli en skojig natt för Pappa Magnus!!
Ha en bra dag gott folk!!

1 kommentar:

Annica sa...

Nä, nu blir det husvagn på Furuvik nästa år! :)